تاریخ: ۱۶ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۴۹
بازدید: ۵۷۸
کد خبر: ۲۱۹۷۹
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

2019 قیمت طلا 1275 دلاری است / اختلاف دموکرات ها و جمهوری خواهان به نفع طلا تمام می شود

می متالز - بانک فرانسوی "ناتیکسیس" در تازه ترین تحلیل خود نسبت به کاهش شدید رشد اقتصادی و ارزش دلار آمریکا هشدار داد و اعلام کرد که این 2 نمی توانند به روند صعودی خود برای مدتی طولانی و حداقل تا انتهای 2019 ادامه دهند.
2019 قیمت طلا 1275 دلاری است / اختلاف دموکرات ها و جمهوری خواهان به نفع طلا تمام می شود

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو نیوز، تحلیلگران این بانک اعتقاد دارند ارزش دلار و رشد اقتصادی آمریکا با کندی و عقب نشینی همراه خواهد بود و توانایی رشد نامحدود را ندارند به همین دلیل انتظار می رود با معکوس شدن روند ما شاهد افزایش قیمت طلا طی سال 2019 باشیم.

 

چشم انداز ناتیکسیس نسبت به روند قیمت طلا و نقره در سال 2019 میلادی صعودی است و این بانک پیش بینی کرد میانگین قیمت هر اونس طلا در سال 2019 به 1275 دلار و در سال 2020 میلادی به بیش از 1300 دلار خواهد رسید.

 

برای نقره نیز میانگین قیمت در سال 2019 میلادی به 16.50 دلار و در سال 2020 نیز به 17.30 دلار می رسد.

 

همچنین پیش بینی می شود فدرال رزرو آمریکا در سال 2019 میلادی بخشی از سیاست های سختگیرانه پولی خود را متوقف خواهد کرد و از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا برنامه افزایش نرخ بهره را کلید خواهد زد.بر اساس شرایط اعلام شده بانک فرانسوی میانگین شاخ دلار را در سال آینده پایین تر از 90 واحد می داند.

 

از طرف دیگر در آینده نزدیک هم حمایت از قیمت طلا تحت تاثیر انتخابات میاندوره ای امریکا توسط موسسه دیگری پیش بینی شده است.

 

بر اساس نظرسنجی ها اختلافات در کنگره تحت تاثیر پیروزی دموکرات و از دست دادن اکثریت این مجلس قانونگذاری باعث افزایش اختلافات بین جمهوری خواهان و دموکرات ها خواهد شد که به باور تحلیلگران موسسه سرمایه گذاری بی بی اچ تشدید این اختلافات بین دو مجلس آمریکا (سنا و کنگره) می تواند در نهایت به نفع بازارهای جهانی به خصوص بازار طلا تمام شود.

 

بر اساس این گزارش نظرسنجی های قبل از انتخابات  دموکراتها بیش از 85 درصد شانس داشتند تا کنترل مجلس نمایندگان آمریکا را در دست بگیرند و جمهوریخواهان نیز 84 درصد شانس داشتند تا سنا را تصاحب کنند که همین اتفاق هم افتاد.

 

همچنین پیروز دموکرات ها باعث خواهد شد تا فدرال رزرو با خیال راحت تری سیاست های پولی و بهره ای خود را دنبال کند و از طرفی این اتفاق بدون شک تاثیر منفی در روند حرکت دولت ترامپ و پیش برد سیاست های تجاری و ....این دولت خواهد شد. هر گونه تنش و یا بی اعتمادی به روند سیاسی و یا تجاری باعث نوسان در ارزش ارز کشورها می شود که در این مورد بسته به سطح اختلافات می تواند بر شاخص دلار فشار وارد کرده و از طلا به عنوان مکان امن سرمایه حمایت کند.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده