تاریخ: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۰۷
بازدید: ۴۰۹
کد خبر: ۲۱۹۹۴۴
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

خبر مهم برای افرادی که می‌خواهند سهام عدالت را بفروشد/ زمان آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت

‌می‌متالز - وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ۴۰ درصد باقیمانده سهام عدالت چه زمانی آزادسازی خواهد شد، گفت: تا زمانی که طراحی‌های لازم برای عدم تاثیر منفی این اقدامات بر بازار به پایان نرسد هیچ تصمیمی برای آزادسازی ۴۰ درصد باقیمانده اتخاذ نمی‌شود، اما بعد از طراحی ابزار‌های لازم، این اقدام به تدریج به مرحله اجرا خواهد رسید.

به گزارش می‌متالز، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اکنون درصدد هستیم، آزادسازی سهام عدالت را دوباره از صفر شروع کنیم تا دیگر شاهد تاثیر منفی این اقدام بر روند معاملات بازار نباشیم و به دنبال این اتفاق آزادسازی سهام عدالت را از یک درصد آغاز خواهیم کرد.

«محمدعلی دهقان دهنوی» روز (یکشنبه) به زمان آغاز فروش سهام عدالت اشاره کرد و افزود: معاملات سهام عدالت از همان ابتدا به دو روش مستقیم و غیرمستقیم تقسیم شد، سهامداران غیرمستقیم شرکت‌های استانی هستند که اکنون منعی برای فروش آن‌ها وجود ندارد. اما نماد تعداد محدودی از شرکت‌های استانی (حدود چهار شرکت) به دلیل عدم همکاری مدیران شرکت‌ها برای ارائه صورت‌های مالی بسته است و فرآیند پذیرش آن‌ها در بورس کامل نشد.


وی با بیان اینکه در این میان، نماد تعدادی از شرکت‌ها باز است و سهامداران می‌توانند اقدام به معامله سهام خود در بازار کنند، گفت: اکنون در تلاش هستیم، سر و سامانی را به معاملات سهام عدالت در روش غیرمستقیم بدهیم تا انتخابات آن‌ها برگزار و هیات مدیره شرکت‌ها انتخاب شود، از این طریق نماد باقی شرکت‌ها بازگشایی خواهد شد و افرادی که به دنبال فروش سهام خود در بازار هستند می‌توانند خواسته خود را اجرایی کنند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده