تاریخ: ۳۱ تير ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۱۵۱
کد خبر: ۲۲۰۰۳۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل ۷ فقره پرونده تخلف برای دریافت کنندگان ارز دولتی در آذربایجان غربی

‌می‌متالز - معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی اظهار کرد: از ابتدای امسال تا ۲۲ تیرماه عملکرد ۱۰۰ شرکت وارد کننده کالا‌های مورد نیاز کشور که از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده بودند مورد بازرسی قرار گرفت.

به گزارش می‌متالز، ایرج مرندی گفت: از ابتدای امسال تا ۲۲ تیرماه عملکرد ۱۰۰ شرکت وارد کننده کالا‌های مورد نیاز کشور که از بانک مرکزی ارز دولتی دریافت کرده بودند مورد بازرسی قرار گرفت.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی افزود: طی بررسی عملکرد دریافت کنندگان ارز دولتی ۷ فقره پرونده تخلف عدم اجرای تعهدات به ارزش بیش از ۶۶ میلیارد و ۲۵۷ میلیون ریال تشکیل و برای رسیدگی بیشتر و صدور حکم نهایی به مراجع ذیصلاع ارجاع داده شد.
مرندی تأکید کرد: دریافت کنندگان ارز دولتی که جهت واردات کالا‌های اساسی و مورد نیاز کشور اقدام نموده اند باید بموقع و بطور کامل به تعهدات خودت عمل کنند در غیر اینصورت مطابق قانون و با جدیت با آنان برخورد خواهد شد.


معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن وتجارت استان آذربایجان غربی خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدای سال جاری تا ۲۲ تیرماه در حوزه مبارزه با کالای قاچاق یک هزار و ۶۶۶ مورد بازرسی در سطح استان انجام شده است.


مرندی عنوان کرد: بازرسی‌های انجام شده در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز در استان منتج به تشکیل ۳۳ فقره پرونده قاچاق کالا به ارزش بیش از ۴۹ میلیارد و ۸۲۴ میلیون ریال شد که جهت رسیدگی بیشتر به تعزیرات حکومتی استان ارجاع داده شده است.


وی بیان کرد: بیشترین کشفیات احتکار و قاچاق کالا در حوزه آهن آلات و میلگرد با کشف ۱۵۹ تن و تشکیل ۳ پرونده تخلف قاچاق و احتکار به ارزش بیش از ۳۸ میلیارد و ۲۳۸ میلیون ریال می‌باشد که پس از تکمیل پرونده به تعزیرات حکومتی استان ارجاع شد.

 

منبع: شبکه اطلاع رسانی تولید و تجارت ایران (شاتا)

عناوین برگزیده