تاریخ: ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۶
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۲۰۸۲
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

پایبندی چادرملو به مقررات محیط زیست

می متالز - چادرملو پایبندی به مقررات زیست محیطی را در اولویت کار و فعالیت معدن دی ١٩ قرار داده است.
پایبندی چادرملو به مقررات محیط زیست

به گزارش می متالز، محمود نوریان، مدیرعامل چادرملو با تصریح این نکته که هر دو شرکت چادرملو و سنگ آهن مرکزی به یک میزان در شرکت (دشت یوز دره انجیر) سهیم هستند و هر دو به یک میزان متعهد به پایبندی به ضوابط و قوانین هستند، گفت: اینکه چرا تنها چادرملو آماج هجمه‌ها و اعتراضات قرار می‌گیرد و باید پاسخگوی دغدغه‌ها باشد، جای سوال دارد.

وی در پاسخ به این سوال که در حال حاضر فعالیت‌های اکتشافی این معدن در چه مرحله‌ای است گفت: مسیر بسیار طولانی برای اخذ مجوز اولیه محیط زیست طی شده و دلیل آن قرار گرفتن بخشی از آنومالی ( دی۱۹) در منطقه حفاظت شده محیط زیست (دره انجیر) است. سرانجام با بررسی‌های متعدد و متوالی کارشناسان محیط زیست و یقین به پایبندی ما در حفظ اکو سیستم منطقه، مجوز مطالعات اکتشافی تفصیلی برای دو شرکت چادرملو و سنگ آهن مرکزی صادر شد و در حال حاضر تنها کار مطالعات اکتشافی انجام می‌شود تا پس از تهیه طرح توجیهی پروانه بهره برداری صادر شود.

مدیرعامل چادرملو ادامه داد: تصور نمی‌کنم دوستان محیط زیست با فعالیت‌های اقتصادی در زمینه‌های مختلف از جمله معادن مخالف باشند؛ اما دغدغه‌هایی دارند که کاملا طبیعی است و غیر از این نمی‌توان انتظار داشت. اما باید توجه کرد در تمام دنیا فعالان معدنی و صنعتی، هم فعالیت‌های خود را انجام و توسعه می‌دهند و هم اصول زیست محیطی را رعایت می‌کنند و این امری کاملا متداول است. باید به این بلوغ فکری برسیم که هیچ یک را نباید فدای دیگری کرد و اینکه به بهانه حفظ محیط زیست در مقابل بهره برداری اصولی از منابع معدنی که یکی از عوامل توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال محسوب می‌شود ایستادگی کنیم، توقعی غیر منطقی است.

نوریان تصریح کرد: بدیهی است توسعه اقتصادی و صنعتی شدن، دارای برخی تبعات اجتماعی و زیست محیطی است که این مهم برعهده مدیران، تصمیم گیرندگان و فعالان این حوزه است که با درک لازم از شرایط و آثار مثبت و منفی صنعتی شدن و تطبیق ایده آل‌های مطلوب با واقعیت‌های موجود، تعادل و توازنی برقرار کنند تا ضمن حفظ ارزش‌های فرهنگی، اجتماعی و زیست محیطی، بتوانیم از ابزار‌های توسعه به بهترین نحو بهره برداری کنیم. ما هم همان‌طور که بارها گفته ایم خود را متعهد و تابع قانون و ضوابط زیست محیطی می‌دانیم و هرگز بر خلاف اصول و مقررات اقدامی انجام نخواهیم داد و هر اقدامی که تاکنون انجام شده در چارچوب قوانین بوده است.

عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد