تاریخ: ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۴۶
بازدید: ۳۱۲
کد خبر: ۲۲۱۸۷۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اولین واکنش بورس به معرفی کابینه دولت رئیسی

‌می‌متالز - امروز بازار سرمایه با تحرکات منفی آغاز به کار کرده است. شاخص کل بورس امروز با ۲۷۱ واحد منفی در نیمه اول معاملات در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد قرار گرفته است.

به گزارش می‌متالز، مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید در چند روز گذشته انجام شد. واکنش بازار سهام به سیگنال‌های ابراهیم رئیسی مثبت بود و شاخص کل بورس به محدوده یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد رسید.

روز گذشته رئیسی با انتخاب یک رئیس بورسی در بانک مرکزی سیگنال مثبت خود را به بورس داد. او در میان اسامی اعضای کابینه خود نام علی صالح آبادی را هم به عنوان رئیس بانک مرکزی نوشته است.

همچنین امروز اولین گمانه‌زنی‌های رسمی درباره ترکیب تیم اقتصادی رئیسی زده شده است. بر این اساس در نام‌های پیشنهادی ابراهیم رئیسی، نام محمد هادی زاهدی وفا به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی دیده می‌شود.

اما امروز بازار سرمایه با تحرکات منفی آغاز به کار کرده است. شاخص کل بورس امروز با ۲۷۱ واحد منفی در نیمه اول معاملات در محدوده یک میلیون و ۴۰۷ هزار واحد قرار گرفته است.

امروز گروه‌های شیمیایی و نفتی پرعرضه و با فشار فروش همراه شدند برخی از تک سهم‌های این دو گروه کاهش قیمت را تجربه می‌کنند.

خودرویی‌ها هم که دیروز با حجم بالای تقاضا رو به رو شده بودند، امروز معاملات پرعرضه‌ای را دارند. خودرو و خساپا با افت قیمتی همراه شدند.

اما امروز بر خلاف روند منفی شاخص کل، شاخص هم‌وزن روندی مثبت را در پیش گرفته و با هزار واحد مثبت در محدوده ۴۰۵ هزار واحد قرار گرفته است.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده