تاریخ: ۱۸ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۳۳
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۲۲۱۶۴
سرویس خبر : آهن و فولاد

اولین کارخانه اکسیداسیون ماوراءبنفش در صنعت فولاد در جهان راه‌اندازی شد

‌می‌متالز - فناوری پیشرفته اکسیداسیون ماوراءبنفش (UV) برای تصفیه سیانور در پساب کک توسط شرکت Tata Steel BSL به عنوان گامی در جهت کاهش آلایندگی‌های صنعت فولاد راه‌اندازی شد.

به گزارش می‌متالز به نقل از فولادبان، شرکت Tata Steel BSL با پشتیبانی تیم تحقیق و توسعه شرکت تحقیقاتی و توسعه شرکت Tata Steel، اولین کارخانه اکسیداسیون UV در جهان را در صنعت فولاد در کارخانه نارندراپور خود در هندوستان با ظرفیت تصفیه ۸۰ مترمکعب فاضلاب در هر ساعت تأسیس کرده است.

روش مرسوم تصفیه سیانور در پساب کک، یکی از سمی‌ترین و بالقوه کشنده‌ترین آلاینده‌ها، فناوری جداسازی لجن خشک نامیده می‌شود که ممکن است منجر به مسمومیت شود. با این حال، فناوری جدید این مشکل را برطرف می‌کند.

سوبود پاندی، مدیرعامل شرکت Tata Steel BSL در مورد ابتکار جدید این شرکت گفت: یکی از بهترین راه‌های کنترل سیانور تخریب کامل آن توسط اکسیداسیون است. فناوری اکسیداسیون ماوراءبنفش به ما کمک می‌کند تا به این هدف برسیم و بنابراین هیچ ردپایی برای آلودگی بیشتر محیط باقی نمی‌ماند.

شرکت Tata Steel BSL مداخلات تکنولوژیکی دیگری را انجام داده است تا اطمینان حاصل شود که آب تصفیه نشده از کارخانه تخلیه نمی‌شود. این شرکت شش کارخانه تصفیه پساب (ETP) و سه کارخانه تمیز کردن گاز (GCP) برای تصفیه فاضلاب واحد‌های مختلف مانند کوره کک، نورد سرد، کوره بلند، ذوب فولاد و ... راه‌اندازی کرده است.

به طور مشابه، همچنین پنج کارخانه تصفیه فاضلاب (STP) با ظرفیت تصفیه کل ۴۹۰۰ مترمکعب آب در روز تأسیس شده است. بیشتر آب تصفیه شده در عملیات کارخانه، آتش‌نشانی و باغبانی مجدداً مورد استفاده قرار می‌گیرد.

منبع: فولادبان

عناوین برگزیده