تاریخ: ۱۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۴
کد خبر: ۲۲۲۳۹۰
‌می‌متالز - ولوو در ماه جولای ۱۱ هزار و ۵۷۵ خودرو (۴/ ۱۹ درصد بیشتر نسبت به سال گذشته) فروخت. ۷/ ۱۹ درصد از حجم کل فروش این خودروساز مربوط به پلاگین‌ها است.

به گزارش می‌متالز، درست مانند ماه ژوئن، در کالیفرنیا میزان فروش پلاگین‌های ولوو بیش از ۵۰ درصد یا به طور دقیق ۴/ ۵۰درصد بود. سهم این برند از مدل‌های شارژ مجدد-خودرو‌هایی با پیشرانه‌های تمام الکتریکی یا هیبریدی پلاگین (PHEV) -ثابت ماند و ۴/ ۵۰ درصد از فروش را در ایالت کالیفرنیا به خود اختصاص داد. مدل‌های شارژ مجدد در سطح ملی ۷/ ۱۹ درصد از کل فروش جولای در ایالات متحده را به خود اختصاص دادند.

انتظار می‌رود که میزان فروش خودروی پلاگین با افزودن C ۴۰ تمام الکتریکی، که تنها به عنوان BEV در دسترس خواهد بود، افزایش یابد. آندرس گوستافسون، معاون ارشد ولوو کار آمریکا و رئیس و مدیرعامل ولوو کار ایالات متحده اعلام کرد: «پس از رکورد شکنی نیمه اول سال برای خودرو‌های ولوو در سطح جهانی، ما به شروع قوی نیمه دوم ۲۰۲۱ در ایالات متحده افتخار می‌کنیم. با نگاهی به بقیه سال، تمرکز ما نه تنها بر افزایش حجم بلکه آماده‌سازی مشتریان برای آینده‌ای الکتریکی است.» ولوو باید در آینده نزدیک رقابت‌پذیری خودرو‌های الکتریکی خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهد تا سهم خود را به سطح ۱۰۰ درصد مطلوب تا سال ۲۰۳۰ برساند. یکی از نخستین مراحل معرفی جانشین الکتریکی XC ۹۰ بر اساس پلت‌فرم محصول مقیاس پذیر (SPA ۲) خواهد بود. این خودرو در کارولینای جنوبی، همراه با پلستار ۳، همچنین بر اساس SPA ۲ تولید می‌شود.

منبع: دنیای اقتصاد