تاریخ: ۲۱ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۲۹
بازدید: ۲۱۴
کد خبر: ۲۲۲۵۵
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تولید و مصرف مس در سال جاری و سال آینده افزایش خواهد یافت

می متالز - در طول گردهمایی گروه مطالعات بین المللی مس در لیسبون در پرتغال در ماه گذشته، این گروه گزارش داد که طبق انتظارات آن تولید مس معدنی جهان، در پی افت 1.5 درصدی در 2017، پس از تعدیل به خاطر عوامل وقفه تاریخی، در 2018 حدود 2 درصد و در 2019 حدود 1.2 درصد رشد خواهد داشت.
تولید و مصرف مس در سال جاری و سال آینده افزایش خواهد یافت

 به گزارش می متالز، گروه مطالعات بین المللی مس گفت که تولید معدنی 2017 به خاطر وقفه های چشمگیر در عرضه و عدم ورود پروژه های مهم به خط تولید کاهش یافت. با وجود این، بهبود تولید شیلی و اندونزی و همچنین شروع مجدد ظرفیتهای موقتاً تعطیل شده در جمهوری دموکراتیک کنگو و زامبیا منجر به چشم اندازی تا حدودی مثبت تر در کوتاه مدت شده است. رشد کلی تحت تأثیر منفی تولید کمتر در کانادا و همچنین مشکلات عملیاتی در چین، پرو و ایالات متحده قرار گرفته است. نتیجتاً، پیش بینی گروه مطالعات بین المللی مس نسبت به پیش بینی رشد قبلی 2.9 درصدی که در آوریل اعلام شد کاهش یافته است. این گروه گفت که اکنون پیش بینی می کند رشد در 2019 حدود 1.2 درصد باشد و تحت تأثیر کاهش شدید در تولید اندونزی قرار خواهد گرفت. این گروه انتظار دارد تولید مس پالایش یافته جهانی حدود 2.7 درصد در 2018 و 2019 افزایش یابد. گروه مطالعات بین المللی مس گفت که یک رشته از تعطیلی های برنامه ریزی شده و برنامه ریزی نشده و مسائل عملیاتی در کارخانه های ذوب بزرگ عمدتاً در استرالیا، هند، و فیلیپین، همراه با تولید پایین تر از حد انتظار در کانادا، شیلی، و ایالات متحده منجر به بازنگری کاهشی در پیش بینی این گروه نسبت به 4 درصد اعلام شده در آوریل شده است. این سازمان گفت که مشکلات تولید تا حدودی در حال خنثی کردن رشد های قوی در کشورهایی که کارخانه های آنها در حال شروع مجدد عملیات پس از کارهای نگهداری صورت گرفته در 2017 هستند و رشد در تولید اس ای/ ای دبلیو ناشی از راه اندازی دوباره ظرفیت موقتاً تعطیل شده در جمهوری دموکراتیک کنگو می باشند. به گفته این گروه، چین بیشترین سهم را در رشد تولید جهانی مس پالایش یافته در 2018 و 2019 خواهد داشت و پس از آن جمهوری دموکراتیک کنگو قرار خواهد گرفت. تولید مس ثانویه جهانی از قراضه این فلز در سال جاری نیز حدوداً از همان رشد 5 درصدی سال 2017 برخوردار خواهد بود. در 2019، تولید مس پالایش یافته الکترولیتی برنامه ریزی شده احتمالاً تحت تأثیر منفی کمبود کنسانتره قرار خواهد گرفت که منجر به رشد محدود2.7 درصدی خواهد شد.

تقاضا

انتظار می رود که مصرف ظاهری مس پالایش یافته در سطح جهان حدود 2.1 درصد در 2018 و حدود 2.6 درصد در 2019 به پشتوانه رشد پایدار در تقاضای مس به خاطر " اهمیت آن در جوامع تکنولوژیکی مدرن" افزایش یابد. توسعه زیر ساختها در کشورهای بزرگی مانند چین و هند و گرایش جهانی به سوی استفاده از انرژی پاکتر باعث تداوم حمایت از رشد در تقاضای مس خواهد شد. علاوه بر این، عملکرد اقتصاد جهانی در سال جاری خوب بوده است و انتظار می رود که رشد آن شبیه به رشد سال 2017 باشد. با وجود این، پیش بینی گروه مطالعات بین المللی مس برای رشد مصرف جهانی در 2018 اندکی در مقایسه با پیش بینی قبلی این گروه کاهش یافته که علت آن عمدتاً به مصرف کمتر از حد انتظار در بعضی کشورهای آسیایی و ایالات متحده باز می گردد. رشد جهانی برای 2019 اساساً در سطح همان پیش بینی 2.6 درصدی قبلی باقی می ماند. پیش بینی های جاری گروه مطالعات بین المللی مس کسری حدوداً 90 هزار تنی برای 2018، بر خلاف رقم پیش بینی شده 40 هزار تنی پیشین در ماه آوریل، می باشد. این رشد کسری عمدتاً به خاطر تولید مس پالایش شده پایین تر از سطح پیش بینی شده قبلی ست. گروه مطالعات بین المللی مس انتظار دارد بازار مس در 2019، بر خلاف پیش بینی پیشین در ماه آوریل مبنی بر کسری 330 هزار تنی، با حدوداً 65 هزار تن کسری روبرو شود،که علت آن بازنگری های صعودی در تولید مس پالایش یافته است.

عناوین برگزیده