تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۲۸
بازدید: ۲۶۲
کد خبر: ۲۲۲۷۰۵
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
رئیس خانه معدن ایران:

فاطمی‌امین فردی توسعه‌گرا است/فرصت‌سوزی نکنیم

‌می‌متالز - رییس خانه معدن ایران با تاکید بر اینکه در شرایط فعلی نباید فرصت‌سوزی داشته باشیم، گفت: گزینه پیشنهادی رئیس‌جمهوری برای تصدی عالی‌ترین مقام وزارت صنعت، معدن و تجارت، فردی توسعه‌گرا است که درک بالایی از تولید دارد.

به گزارش می‌متالز، "محمدرضا بهرامن" امروز (شنبه) افزود: فرصت‌سوزی‌ها به‌طور قطع به جامعه آسیب می‌رساند و بر این اساس مهمترین فاکتور در هر یک از وزارتخانه‌ها باید کارآمدی بخش باشد که نیازمند حضور وزیری با هوش سیاسی بالاست تا بتواند آن بخش را ارتقا دهد.

وی تاکید کرد: نگاه مدیریتی وزیر باید حتما نگاهی توسعه‌گرا باشد و آموزش‌های مدیریت را در سطوح بالا دیده باشد تا بتواند مشاوران و مدیرانی را در زیرمجموعه خود گرد هم آورد که از آنان در جهت توسعه بخش استفاده کند.

رییس خانه معدن ایران یادآور شد: بخش صنعت و معدن از ویژگی‌های خاصی برخوردار است، بخشی که درگیری مستقیم با تولید داشته و امروز که یکی از دغدغه‌های کشور جریان اقتصادی است، بخش عمده آن به صنعت و معدن گره خورده است.

وی تصریح‌کرد: مهمترین مشخصه‌ای که باید یک وزیر داشته باشد این است که بتواند از نیرو‌های انسانی متخصص که آشنایی کامل با سیستم دارند استفاده کند، زیرا امروز زمان صحیح و خطا نیست و باید بتوان رنگ سفره‌های مردم را تغییر داد.

بهرامن گفت: بخش صنعت و معدن نیازمند توسعه و پوست‌اندازی کامل در جهت ارتقاء و جذب سرمایه‌های جدید، تصاحب بازار‌های جدید و حتی جلب سرمایه‌گذاری‌های تازه به داخل کشور است.

وی ادامه‌داد: در این مسیر ایرانیان خارج از کشور می‌توانند نقش بزرگی ایفا کنند و باید بتوانیم با این نگاه اشتغال را در جامعه تامین کرده و در مسیر توسعه به پیش برویم.

رئیس خانه معدن ایران اضافه‌کرد: تشکل‌ها در چهار دهه اخیر بهترین امانت‌دار در جریان اجرایی کشور در کنار دولت، مجلس و قوه قضاییه بودند و باید در مسیر توسعه بتوان از نقش این تشکل‌ها به معنای واقعی کلمه استفاده کرد.

وی یادآور شد: آقای فاطمی‌امین تجربه‌ای در گذشته در وزارت صنایع و معادن وقت در بخش‌های مختلف اجرایی داشت، بنابراین فردی خارج از سیستم وزارت صنعت، معدن و تجارت نبوده و درک بالایی از تولید دارد.

بهرامن با تاکید بر لزوم انتخاب مدیران شایسته از سوی وزیر که آشنایی کامل به جریان اقتصاد صنعتی و معدنی کشور داشته باشند، گفت: مدیران توسعه‌ای حتما باید تفکرات توسعه‌گرایانه داشته باشند و آموزش‌های لازم را حتی در دورانی که بر مسند کار تکیه زده‌اند داشته باشند.

وی تاکید کرد: فاطمی‌امین اگر این شرایط را در درون خود ببیند و از آن بهره بگیرد و در جریان هوشمندانه سیاسی، دفاع واقعی از بخش داشته باشد، آن‌گاه سرمایه‌ها جذب بخش صنعت، معدن و تجارت کشور شده و ضمن جلوگیری از پراکنده‌کاری، سرمایه‌ها به سمت مولد کشور حرکت خواهند کرد.

«سید رضا فاطمی امین» که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد.

آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده