تاریخ: ۲۳ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۲۱
بازدید: ۳۴۴
کد خبر: ۲۲۲۷۸۹
سرویس خبر : مسکن و ساختمان

انعقاد ۸۰ قراداد برای واگذاری ۲۵ هکتار زمین صنعتی در چهارمحال و بختیاری

‌می‌متالز - طبق گزارش سازمان صمت چهارمحال و بختیاری ۸۰ قراداد برای واگذاری ۲۵ هکتار زمین در شهرک‌های صنعتی منعقد شد.

به گزارش می‌متالز، بهنام خسروی گفت: در حال حاضر ۳۱ شهرک و ناحیه صنعتی به وسعت سه هزار و ۵۰۰ هکتار در استان ایجاد شده که ۳.۵ درصد مساحت صنعتی کشور را به خود اختصاص داده است.
رییس اداره طرح وبرنامه ریزی صنعتی استان چهارمحال و بختیاری افزود:در این شهرک‌های صنعتی تاکنون ۲ هزار و ۹۰۰ قرارداد منعقد شده و زمینه اشتغال ۱۹ هزار نفر را فراهم کرده است.
وی در ادامه تصریح کرد:زیرساخت‌های به نسبت کاملی در شهرک‌های صنعتی استان برای رونق تولید و جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی ایجاد شده است.
خسروی گفت:تامین برق، گاز و آب پایدار در برخی از شهرک‌ها از تلاش‌های انجام شده در همین راستا بوده است.
وی افزود: تامین آب برای برخی شهرک‌ها از جمله شهرک صنعتی شهرکرد را از چالش‌های موجود برشمرد و گفت: تلاش شده تا آبرسانی سیار نیاز این شهرک‌ها به آب را تامین کرد، اما در نظر گرفته شده تا با بهره‌گیری از تصفیه پساب فاضلاب این چالش را تا حدی از میان برداشت.
وی همچنین به مشکلات واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی استان اشاره کرد و گفت: کمبود نقدینگی، تعهد ارزی، ناتوانی در بازاریابی و مشکلات حقوقی با بانک‌ها از جمله مشکلاتی که این واحد‌ها با آن درگیر هستند.
وی افزود: حمایت از واحد‌های صنعتی غیرفعال و بازگشت آن به چرخه تولید، واگذاری حدود ۱۰۰ هکتار زمین به متقاضیان و توسعه شهرک‌های صنعتی و تکمیل زیرساخت‌ها با اختصاص ۱۵۰ میلیون تومان اعتبار بخشی از این برنامه‌ها است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده