تاریخ: ۲۰ فروردين ۱۳۹۶ ، ساعت ۰۱:۱۱
بازدید: ۲۵۵
کد خبر: ۲۲۲۸
سرویس خبر : محیط زیست
کاظم نسب:

پُر شدن تالاب های شادگان و هورالعظیم مانع بروز ریزگردها می شود/تاکید بر رفع آلودگی های نفتی خوزستان

می متالز - نماینده مردم اهواز در مجلس با بیان اینکه درختکاری؛ راهکاری بلند مدت برای رفع معضل ریزگردها است، گفت: سرازیر شدن آب ها به داخل تالاب های شادگان و هورالعظیم از جمله اقداماتی است که می توان مانع از بروز ریزگردها در استان خوزستان شد.
پُر شدن تالاب های شادگان و هورالعظیم مانع بروز ریزگردها می شود/تاکید بر رفع آلودگی های نفتی خوزستان

جواد کاظم نسب با یادآوری بحران ریزگردها در سال گذشته که مشکلات زیادی را برای  مردم خوزستان پدید آورد، افزود: با توجه به این بحران در نهایت با پیگیری نمایندگان و مقام معظم رهبری، دولت اعتبارات ویژه برای بهبود اوضاع این استان تخصیص داد که بر اساس آن مقرر شد در کانون های ریزگرد درختکاری صورت گیرد.

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: بدون شک درختکاری، اقدامی است که رسیدن به نتیجه مطلوب از آن نیازمند زمان طولانی است و برای رسیدن به راه حل مطلوب و کوتاه مدت لازم است چاره اندیشی دیگری صورت گیرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، تصریح کرد: سرازیر شدن آب به داخل تالاب های شادگان و هورالعظیم از جمله اقداماتی است که می توان مانع از بروز ریزگردها در استان خوزستان شد که این مهم جزو راهکارهایی است که در کوتاه مدت می تواند به داد مردم خوزستان برسد.

وی یادآور شد: همچنین برای جلوگیری از بروز ریزگردها لازم است که اراضی مرطوب شود که در این شرایط  انجام کشت در این زمین ها می تواند تا حد زیادی اثربخش باشد؛ در این میان مردم نیز پای کار آمده و نقش مهمی در کنترل ریزگردها خواهند داشت.

کاظم نسب تاکید کرد: در نیمه دوم هر سال بروز ریزگردها مشکلات عدیده ای را برای مردم پدید می آورد که باید علاوه بر برنامه ریزی و اتخاذ راهکارهای بلند مدت، به فکر راه حل های رفع معضل در کوتاه مدت هم بود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی، گفت: از سویی دیگر باید برای رفع مشکل آلایندگی نفتی نیز در استان خوزستان چاره اندیشی شود چراکه بخش اعظمی از باران های اسیدی ناشی از همین آلایندگی ها است که باید مسئولان مربوطه به آن رسیدگی کنند.

عناوین برگزیده