تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۰:۴۹
بازدید: ۵۵۶
کد خبر: ۲۲۳۲۳۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی‌ها در بازار طلا و سکه چگونه است؟

‌می‌متالز - تا پیش از تعطیلات کرونایی روند قیمت طلا نوسان‌هایی داشت و هر گرم آن در کانال ۱٫۱ میلیون تومان در حال نوسان بود. اما برای آینده طلا سه خبر مهم منتشر شده که احتمالا بر روند آینده این بازار تاثیر بگذارد.

به گزارش می‌متالز، کاخ کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرده رییس‌جمهور روسیه و رییس‌جمهور فرانسه در مکالمه تلفنی خواستار ادامه مذاکرات وین در خصوص برجام شدند. فارس نوشته ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه و امانوئل ماکرون، رییس جمهور فرانسه در یک تماس تلفنی پنجشنبه خواستار ادامه مذاکرات در خصوص برجام شدند. در بیانیه‌ای از دفتر مطبوعاتی کاخ سفید تصریح شده رهبران دو کشور در تماس تلفنی امروز درباره «وضعیت پیرامون توافق هسته‌ای» با یکدیگر رایزنی کرده‌اند. در ادامه این بیانیه تصریح شده پوتین و ماکرون «از تداوم گفتگو‌ها در خصوص بازگشت به پایبندی به برنامه جامع اقدام مشترک که جزو مولفه‌های اساسی نظام منع اشاعه هسته‌ای است حمایت کردند.»

از سوی دیگر قیمت جهانی طلا هم برخلاف روند صعودی قبلی، یک روند نزولی را در پیش گرفته است.

قیمت طلا در پایان معاملات روز چهارشنبه روی ۱۷۸۸ دلار قرار گرفت. قیمت طلا در شروع معاملات دیروز ۱۷۸۰ دلار بود و در اولین ساعات معاملات دیروز نوساناتی محدود را به ثبت رساند و پیش از ظهر دیروز روی همان ۱۷۸۰ دلار قرار داشت.

روز گذشته صورت جلسه کمیته بازار باز فدرال رزرو منتشر شد. مهمترین موضوع این صورت جلسه این بود که اکثریت اعضا موافق بودند که خرید دارایی را کاهش دهند. (در حال حاضر میزان خرید دارایی فدرال ماهانه ۱۲۰ میلیارد دلار است).

البته بر سر زمان شروع این فرایند توافق وجود نداشت. برخی از اعضاء معتقد بودند پیش از شروع کاهش خرید اوراق باید گزارش بازار کار ماه جاری را نیز مشاهده کرد و در صورتی که گزارش امیدوارکننده و نشان دهنده حاصل شدن پیشرفت مورد انتظار بود، در مورد کاهش خرید اوراق اقدام کنند.

بخش قابل توجهی از اعضا معتقد بودند کاهش خرید اوراق نباید قبل از سال آینده شروع شود. آن‌ها در مورد تاخیری که گونه دلتای ویروس کرونا می‌تواند در فرایند بازسازی اقتصادی به وجود آورد نگران بودند و می‌گفتند در مورد کاهش خرید دارایی نباید عجله کرد. نگرانی در مورد گونه دلتای ویروس کرونا به صورت مکرر در این صورت جلسه مورد تاکید قرار گرفت.

واکنش طلا در وهله اول به انتشار این صورت جلسه مثبت بود، اما شروع کاهش خرید دارایی احتمالا واکنش منفی قیمت طلا را به دنبال خواهد داشت. چیزی که می‌تواند کاهش خرید اوراق را به تعویق بیاندازد گزارش ضعیف بازار کار برای ماه جاری است. از این رو به نظر می‌رسد گزارش بازار کار این ماه برای فعالان بازار طلا اهمیت زیادی داشته باشد.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده