تاریخ: ۲۹ مرداد ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۴۷
بازدید: ۲۸۰
کد خبر: ۲۲۳۳۲۵
سرویس خبر : آهن و فولاد

هند بزرگترین صادرکننده فولاد جهان می‌شود

‌می‌متالز - براساس اعلام شارما مدیرعامل شرکت فولاد جیندال JSPL، هند در سال‌های آینده با پشت سر گذاشتن چین، به دلیل توسعه ظرفیت ها، تقاضای جهانی فولاد و محدودیت‌های صادراتی چین به بزرگترین صادرکننده فولاد جهان تبدیل خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، شارما گفت: هند در حال توسعه ظرفیت عظیمی است که انتظار می‌رود در چهار تا پنج سال دیگر راه اندازی شوند.

از سوی دیگر چین برای پاسخگویی به تقاضای داخلی خود صادرات را کاهش می‌دهد و این امر فضایی روشن برای هند جهت تبدیل شدن به صادرکننده برتر جهانی فولاد ایجاد می‌کند.

تمام دنیا بر روی بسته محرک مالی برای توسعه زیرساخت‌ها کار می‌کند که در نهایت تقاضای زیادی برای فولاد در سال‌های آینده ایجاد خواهد کرد.

شارما توضیح داد که هند نباید کشور‌های ASEAN را به عنوان رقیب خود ببیند. چین، فیلیپن، مالزی و تایلند هیچ یک چیزی صادر نمی‌کنند. اگرچه استثنائاتی نیز می‌تواند وجود داشته باشد، اما هند می‌تواند فولاد مورد نیاز این کشور‌ها را تأمین کند. همه این کشور‌ها تقاضای داخلی خود را دارند و ما در آینده شاهد صادرات آن‌ها نخواهیم بود.

شرکت JSPL چشم به توسعه ظرفیت واحد فولادی مستقر در Odisha و راه اندازی پروژه جدید در Andhra Pradesh دارد. این مقام مسئول می‌گوید ما در حال وارد شدن به بخش نورد گرم با ظرفیت فولادسازی و نورد ۳ میلیون تن در سال در واحد مستقر در اودیشا هستیم. این توسعه ظرفیت، بخشی از یک پروژه توسعه نیافته (greenfield) و بخشی از یک پروژه توسعه یافته (brownfield) خواهد بود.

شارما توضیح داده که این شرکت ۲۱ هزار کرور روپیه معادل ۲.۸۲ میلیارد دلار سرمایه گذاری می‌کند و این پروژه احتمالاً در مارس ۲۰۲۳ به بهره برداری می‌رسد.

وی اضافه کرد: پروژه Andhra Pradesh در شهر بندری Krishnapatnam نصب و راه اندازی می‌شود. این شرکت بسیار مایل است که واحد مذکور را در نزدیکی این بندر برای سهولت در واردات مواد اولیه و مواد معدنی نصب کند. این پروژه دارای ظرفیت تولید ۳ میلیون تنی فولاد است و احتمالاً تا سال مالی ۲۰۲۶ به بهره برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: در راستای طرح تشویقی مرتبط با تولید (PLI) برای فولاد خاص، شرکت فولاد JSPL بر روی تولید فولاد‌های خاص جهت خدمات رسانی به راه آهن هند کار می‌کند. شرکت JSPL به دولت هند برای ابتکارش در کاهش واردات فولاد‌های خاص با معرفی طرح PLI تبریک می‌گوید.

کیوان جعفری طهرانی

منبع: دنیای معدن

عناوین برگزیده