تاریخ: ۰۲ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۱
بازدید: ۲۱۶
کد خبر: ۲۲۴۰۴۷
سرویس خبر : آهن و فولاد
کارشناس صنعت فولاد:

فاطمی‌امین دردآشنای صنایع و جزئی از بدنه صنعت کشور است

‌می‌متالز - یک کارشناس صنعت فولاد گفت: گزینه پیشنهادی رییس جمهوری برای تصدی وزارت صنعت، معدن و تجارت با توجه به سوابق حضور در وزارت صنایع و معادن، دردآشنای صنایع است که می‌تواند به دور از شعارزدگی‌های رایج، به حل و رفع مشکلات بپردازد.

به گزارش می‌متالز، «بهمن قاسمی» امروز (سه‌شنبه) افزود: صنعتگران بسیار به حضور فاطمی‌امین در راس وزارت صنعت، معدن و تجارت خوشبین هستند و امیدوارند که وی بتواند برنامه‌های خود را عملی کند.

به گفته این تولیدکننده فولاد، صنعتگران و فعالان اقتصادی، تجاری و معدنی از «شعار درمانی» خسته شده‌اند و امیدوارند کسی بر مسند کار بنشیند که به دور از شعار زدگی، مرد عملیاتی و میدان باشد.

وی تاکید کرد: فاطمی‌امین در جمع صنعتگران به عنوان فردی که توان بالایی برای ایجاد هم‌افزایی در بین فعالان صنعتی و اقتصادی دارد، شهره است و امید می‌رود عدم‌هماهنگی‌های موجود در برخی بخش‌ها با حضور وی رفع شود.

قاسمی ابراز امیدواری کرد که نمایندگان مجلس نیز حمایت حداکثری از گزینه پیشنهادی رییس‌جمهوری برای این سمت داشته باشند.

وی در همین زمینه به برخی مشکلات مبتلا به صنعت فولاد و واحد‌های نوردی اشاره کرد و گفت: تامین سرمایه در گردش و حمایت از واحد‌هایی که توان صادراتی بالایی دارند به منظور توسعه صادرات، انتظار می‌رود.

این کارشناس فولاد همچنین تامین برق را یک عامل اساسی در تداوم روند رو به رشد تولید و اشتغال برشمرد و افزود: کمبود نقدینگی و مواد اولیه سبب شده تا برخی واحد‌ها با کمتر از ظرفیت واقعی خود کار کنند.

وی همچنین از تامین اکسیژن و شارژ رایگان کپسول‌های اکسیژن برای افراد و واحد‌های بیمارستانی توسط برخی شرکت‌های فولادی و نوردی خبر داد که در شرایط کرونایی کنونی می‌تواند بسیار امیدبخش باشد.

به گزارش ایرنا، سید رضا فاطمی امین که در سال ۱۳۵۳ در شاهرود متولد شده، تحصیلات دانشگاهی خود را در سال ۱۳۷۱ در رشته الکترونیک دانشگاه فردوسی مشهد آغاز کرد و دکترای مدیریت راهبردی دانش دارد.

از جمله سوابق اجرایی وی می‌توان به عضویت در هیات نمایندگان اتاق بازرگانی، معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت، رییس ستاد تحول صنایع و معادن و مشاور و مدیر سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های آستان قدس رضوی اشاره کرد. آخرین سمت فاطمی امین، قائم مقام آستان قدس رضوی بود که پیش از آن مدیرعامل سازمان اقتصادی آستان قدس رضوی بوده است.

از جمله دیگر سوابق کاری فاطمی امین، مجری پروژه شهر سالم مشهد، رییس ستاد تحول صنایع و معادن، مجری طرح نوسازی خودرو‌های فرسوده کشور، عضو هیات عامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو)، معاون برنامه‌ریزی، توسعه و فناوری وزارت صنایع و معادن، سخنگوی وزارت صنایع و معادن، مشاور دستیار ویژه رییس‌جمهوری و رییس پروژه‌های اقتصادی- تولیدی، قابل اشاره است.

بررسی صلاحیت و برنامه‌های وزیران پیشنهادی دولت سیزدهم از صبح روز یکشنبه با حضور آیت الله سید ابراهیم رییسی، رییس‌جمهوری آغاز شد.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا)

عناوین برگزیده