تاریخ: ۰۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۱:۳۳
بازدید: ۳۱۹
کد خبر: ۲۲۴۰۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اصلاح شاخص ادامه‌دار می‌شود؟ / مقاومت بعدی شاخص کجاست؟

‌می‌متالز - امروز شاخص کل با اصلاح مواجه شد و در کانال یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد قرارگرفته است. اما امروز چرا شاخص منفی شد؟

به گزارش می‌متالز، امروز بعد از گذشت چند روز روند مثبت بازار، تحرکات کلی بورس منفی شد و شاخص کل با هزار واحد منفی در محدوده یک میلیون و ۵۴۲ هزار واحد قرار گرفت. شاخص هم وزن، اما امروز برخلاف جهت شاخص کل با سه هزار واحد مثبت همراه شد و در کانال ۴۵۴ هزار واحد قرار گرفت. ارزش معاملات در نیمه اول بازار امروز به محدوده پنج هزار میلیارد تومان رسید.

فارس با ۱۶۴۷ واحد، فولاد با ۱۰۹۶ واحد و فولاد و ۹۹۸ واحد منفی بیشترین تاثیر را در شاخص کل گذاشتند همچنین بیشترین تراکنش هم برای سپید، شستا و سنیر ثبت شده است. امروز صنایع شیمیایی، خودرو و فلزات اساسی امروز برترین صنایع بورسی هستند.

امروز مجوز افزایش سرمایه شرکت پالایش نفت بندر عباس از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها به ثبت رسید همچنین شرکت تولید محور خودرو (خمحور) افزایش سرمایه ۱۴۰۳ درصدی خود را از محل مازاد تجدید ارزیابی دارایی‌ها می‌دهدو

چرا امروز شاخص با اصلاح مواجه شد؟

شروع بازار امروز با روند منفی شاخص کل همراه شد. کارشناسان احتمال روند ریزشی در بازار را در روز‌های گذشته می‌دادند. آن هم به این دلیل که شاخص بعد از پشت سر گذاشتن روندی صعودی نیاز به اصلاح داشت.

امیر مهدی میرشاه ولد، کارشناس بازار سهام در این باره معتقد است شاخص در محدوده مقاومتی خود یعنی در کانال یک میلیون و ۵۵۰ قرار گرفته بود و انتظار می‌رفت با اصلاح رو به رو شود. در حال حاضر هم پیش‌بینی می‌شود اصلاح کوچکی تا محدوده یک میلیون و ۴۸۰ هزار واحد داشته باشیم و روند منفی بازار ادامه‌دار باشد.

وی همچنین افزود: در حال حاضر ورود پول پرقدرت از سمت سهامداران حقیقی نداشیم و تحرکات اصلی بازار را حقوقی‌ها و نماد‌های شاخص‌ساز داشتند. به نظر می‌رسد تا چند روز آینده اصلاح ادامه‌دار باشد.

وی درباره آینده نرخ دلار هم گفت: تارگت اول دلار ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان است و برفرض احیا نشدن برجام دلار تا پایان سال در کانال ۲۸ تا ۳۰ هزار تومان قرار خواهد گرفت.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده