تاریخ: ۰۵ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۰
بازدید: ۲۱۰
کد خبر: ۲۲۴۳۵۷
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

خرید و فروش خودرو نصف شد / خودرو قرار است ارزان شود؟

‌می‌متالز - خرید و فروش کاذب خودرو متوقف شد. رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج با اعلام این خبر گفت: علی رغم نوسان افزایش قیمت دلار، اما ترمز گرانی خودرو کشیده شد. همچنین در یک هفته گذشته معاملات خرید و فروش خودرو کاهش یافته است.

به گزارش می‌متالز، هر چند قیمت دلار به دلیل تحولات منطقه در بازار ایران روند صعودی دارد، اما قیمت خودرو در این هفته ثابت ماند و گران نشد!

قیمت خودرو در دو هفته گذشته روزانه نوسان داشت. به طوری که بهای برخی خودرو‌های داخلی در این هفته نسبت به ۱۵ روز گذشته بین سه تا ۲۰ میلیون تومان رشد داشت. اما قیمت خودرو‌های ایرانی در هفته گذشته تغییری نکرده است.

خودرو پراید در معاملات این هفته با قیمت ۱۳۸ میلیون تومان معامله شد. پژو ۲۰۶ تیپ دو با قیمت ۲۵۱ میلیون تومان، پرشیا با قیمت ۲۷۵ میلیون تومان و دنا پلاس هم با قیمت ۳۷۰ میلیون تومان خرید و فروش شد.

نمایشگاه‌داران خودرو می‌گویند ثبات بازار خودرو به وعده رضا فاطمی امین، وزیر پیشنهادی صمت ارتباط دارد. او برای معرفی برنامه‌های خود گفته بود قصد دارد بهای تمام شده خودروی داخلی را ۲۰ درصد کاهش دهد و حالا خریداران منتظر کاهش قیمت خودرو هستند.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو کرج درباره پیش‌بینی خود از وضعیت بازار خودرو گفت: قدرت خرید مردم کمتر از گذشته شده است. مطمئنا با تعیین وزرا تحولات خوبی در بازار خودرو رخ می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود در روز‌های آینده قیمت خودرو به ثبات برسد.

خودرو بخریم یا نه؟

گزارش‌ها نشان می‌دهد بازار نسبت به نوسان قیمت دلار واکنش نشان نداده است. سوال برخی از متقاضیان این است که خودرو بخریم یا نخریم؟

حمید کریمی در این باره پاسخ داد: اکنون تقاضا برای خرید خودرو نصف شده است. البته در چند وقت اخیر به دلیل نوسان قیمت خودرو برخی دلالان با هجوم به بازار، خودرو خریدند و خودرو‌های پر تقاضا را در پارکینگ‌ها دپو کردند تا در مواقع دیگری آن را بفروشند. حالا توصیه ما به مردم این است که چنانچه نیاز مصرفی دارند، خودرو بخرند. در غیر این صورت برای خرید خودرو دست نگهدارند!

روند رشد قیمت خودرو متوقف شد

از طرف دیگر فیروز نادری، فعال بازار خودرو معتقد است ترمز افزایش قیمت خودرو کشیده شده است. او می‌گوید روند رشد قیمت خودرو متوقف شده است و تقاضایی برای خرید خودرو مشاهده نمی‌شود.

حال بررسی‌ها حاکی از این است که کاهش قابل ملاحظه قدرت خرید شهروندان ایرانی در بازار خودرو موجب شده است که این روز‌ها آگهی تعویض انواع خودرو با پراید در فضای مجازی بیشتر شود. برخی شهروندان به دلیل افزایش رهن خانه مجبور شدند که خودروی مصرفی خود را با مدل پایین‌تر و یا موتور تعویض کنند.

منبع: تجارت نیوز

عناوین برگزیده