تاریخ: ۰۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۳
بازدید: ۲۰۹
کد خبر: ۲۲۴۷۴۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

کارخانه سیمان خاش اولین مقصد طرح راهیان پیشرفت در سیستان و بلوچستان

‌می‌متالز - مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خاش گفت: در چارچوب طرح راهیان پیشرفت، اولین اردو با محوریت بازدید از کارخانه سیمان خاش و آشنایی دانشجویان با روند تولید سیمان که یکی از مهمترین و پایه ای‌ترین مصالح ساختمانی است، از ابتدا تا ورود به بازار مصرف برگزار می‌شود.

به گزارش می‌متالز، هادی زومَک‌زهی اظهار کرد: با توجه به نامگذاری سال به عنوان «تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدائی ها» توسط رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیج دانشجویی تلاش می‌کند تا با برنامه‌های مختلف، یاریگر دستگاه‌های نقش آفرین در این عرصه باشد.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خاش با تأکید بر ضرورت کم رنگ کردن فضای یأس و ناامیدی در استان و کشور بیان کرد: امروز که شرایط مردم از حیث اقتصادی و معیشتی بسیار سخت شده و قشر جوان و دانشجوی جامعه نیز نسبت به مشکلات، نگرانی دارد باید بتوانیم با اقدامات متنوع، ظرفیت‌های موجود را نشان دهیم تا قدری امید به جامعه تزریق شود.

زومَک‌زهی با اشاره به طرح راهیان پیشرفت به عنوان ابتکار بسیج دانشجویی اظهار داشت: هدف از اجرای این طرح، بُروز و ظهور توانمندی‌ها و پتانسیل‌های استان در حیطه کارخانجات، صنایع و تولیدی‌ها و ایجاد خودباوری در میان دانشجویان دانشگاه‌ها است.

وی ادامه داد: در چارچوب طرح راهیان پیشرفت، اولین اردو با محوریت بازدید از کارخانه سیمان خاش و آشنایی دانشجویان با روند تولید سیمان که یکی از مهمترین و پایه ای‌ترین مصالح ساختمانی است، از ابتدا تا ورود به بازار مصرف برگزار می‌شود.

مسوول بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور خاش به شرح مراحل بازدید دانشجویان از کارخانه سیمان پرداخت و گفت: بازدید از بخش ایمنی کارخانه و شرح نکات ایمنی توسط کارشناس کارخانه، بازدید از مراحل تولید مواد اولیه، آزمایشگاه‌های کارخانه شامل آزمایشگاه فیزیک و آزمایشگاه شیمی، خرد کردن سنگ‌ها تا مرحله بسته بندی و بارگیری اعم مواردی است که این کارخانه برای بازدید دانشجویان در نظر گرفته است.

وی افزود: این اردوی علمی که با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد خاش برنامه ریزی شده است و تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی در آن رعایت می‌شود، با حضور ۳۰ نفر از دانشجویان خواهر و برادر از رشته‌های مختلف، روز سه شنبه برگزار خواهد شد.

منبع: خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده