تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۰:۱۹
بازدید: ۴۶۳
کد خبر: ۲۲۴۸۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

متال فوکوس: روند رشد طلا در 2019 هم ادامه خواهد داشت، اما انتظار آتش بازی قیمتی نداشته باشید

می متالز - به باور یکی از بهترین مشاوران اقتصادی در بازار فلزات گرانبها روند افزایش قیمت طلا به آرامی تا انتهای سال و ابتدای سال 2019 ادامه خواهد داشت، اما سرمایه گذاران نباید انتظار آتش بازی قیمتی را از طلا داشته باشند چراکه در حال حاضر نیازی چندانی به تنوع سرمایه ای و افزایش دارایی های مکان امن سرمایه دیده نمی شود.
متال فوکوس: روند رشد طلا در 2019 هم ادامه خواهد داشت، اما انتظار آتش بازی قیمتی نداشته باشید

به گزارش می متالز، "فیلیپ نیومن"، مدیر و از موسسان Metals Focus، در مصاحبه ای اخیر خود با کیتکو اظهار داشت که اگر چه در مورد فلزات گرانبها خوشبین است، اما شرکت او انتظار ندارد که راه آسانی برای سرمایه گذاران در پیش رو باشد.

 

نیومن اعلام کرد که متال فوکوس انتظار دارد طلا سال آینده به میانه های 1300 دلار در هر اونس صعود کند و این موسسه میانگین قیمت طلا را برای سال آینده 1300 دلار می داند.

 

نیومن:"سرمایه گذاری در بازار طلا در حال حاضر به نظر هیجان انگیز نیست، اما باور داریم که فلزات بالاخره رشد خواهند داشت  و ما فکر می کنیم این شروع یک روند صعودی طولانی در سال جدید باشد. سرمایه گذاران به تدریج به بازار باز خواهند گشت."

 

نیومن گفت که اکثر سرمایه گذاران عمومی به علت اعتماد خود به روند اقتصاد ایالات متحده تحت تاثیر افزایش نرخ بهره و دلار آمریکا از طلا دوری می کنند. سرمایه گذاران همچنین نسبت به بازارهای سهام امریکا ( وال استریت) خوشبین هستند. با این حال، او افزود که حرکت در سال 2019 ممکن است معکوس شده و روند افزایش قیمت طلا تحت تاثیر نگرانی های اقتصادی و نیاز به مکان های امن سرمایه شروع شود.

 

"برای سال 2019، ما انتظار داریم که روند رشد اقتصاد ایالات متحده به تدریج از قدرتش کاسته شود  و این امر باعث می شود که فدرال رزرو بیشتر در پیگیری سیاست های بهره ای خود عقب نشینی کند که این موضوع  دلار آمریکا را نیز تضعیف خواهد کرد. در یک اقتصاد ضعیف، ما شاهد یک فلات(plateau)در بازارهای سهام هستیم که باعث خواهد شد برخی از سرمایه گذاران به طلا توجه بیشتری داشته باشند. ما عجله و شتاب عمده برای خرید طلا نمی بینیم ، اما این میزان خرید هم به اندازه کافی برای افزایش قیمت ها قدرت خواهد داشت. "

 

 

" Plateau " یا "فلات "در بازارهای مالی و سهام به این معنی است که شما شاهد یک رکورد و قرار گرفتن شاخص ها در جایی (قله ای)خواهید بود که از آن به بعد احتمال رشد بیشتر وجود ندارد و یا بسیار محدود است.

 

نیومن گفت، هنگامی که احساسات بازار تغییر می کند، زمان زیادی نیاز نیست تا قیمت های طلای افزایش پیدا کند. با این حال، نیومن افزود که سناریو Metals Focus نشان دهنده قدرت گرفتن دراز مدت در بازار است و نه در کوتاه مدت.

 

به باور نیومن نیاز دیگر طلا برای افزایش قیمت ورود پول های جدید به بازار است. افزایش سریع قیمت ها نه تنها برای سرمایه گذارن مناسب نیست، بلکه باعث خسارت به مشتریان صنعتی نیز خواهد شد.

 

با اینکه روند قیمت طلا برای برخی از سرمایه گذارن بازار خسته کننده و نا امید کننده شده است، اما نیومن اعتقاد دارد با توجه به شرایط دشوار و چالش بر انگیز بازار ها نمایش طلا منطقی است و مناسب.

 

نیومن: " در شرایط که ما شاهد قرار گرفتن قراردادهای کاهشی در رکوردهای بالا هستیم و از طرفی هم شاهد افزایش نرخ بهره و قدرت گرفتن دلار، قرار گرفتن طلا در سطح 1200 دلاری اصلا بی معنی نیست و روند مناسب را نشان می دهد."

 

هر چند متال فوکوس در مورد طلا نسبتا خوش بین است، اما در مورد  پالادیوم به طور قابل توجهی صعودی فکر می کند و روند این فلز را چشمگیر تر می داند. نیومن  خاطر نشان کرد که نابرابری عرضه و تقاضا در حال افزایش است و این عامل قیمت ها را افزایش خواهد داد.

 

از نظر این تحلیلگر پالادیوم دارای بهترین حمایت های فاندامنتال است. نیومن ادامه داد: "در مقایسه با سایر فلزات گرانبها، قوی ترین تقاضا را در بازار پالادیوم می بینیم."

 

معاملات آتی پالادیوم  در قیمت 1096 دلار در هر اونس معامله شد و تقریبا 1 درصد افزایش روزانه داشته است.

منبع: طلا نیوز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده