تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۱۷
بازدید: ۱۰۹۴
کد خبر: ۲۲۴۹۱
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

خطر شوک تورم به بازارهای مالی وجود دارد، در قیمت های پایین طلا بخرید

می متالز - به گفته یکی از مدیران صندوق سرمایه گذاری، در آینده نزدیک دلار همچنان بر قیمت طلا حکومت خواهد کرد، اما فلز زرد همچنان یک دارایی مهیج و مهیج مهم برای سرمایه گذاران در بلند مدت خواهد بود.
خطر شوک تورم به بازارهای مالی وجود دارد، در قیمت های پایین طلا بخرید

به گزارش می متالز، "مکسول گلد"، مدیر استراتژی سرمایه گذاری "استاندارد آبردین" در مصاحبه تلفنی با کیتکو گفت تحت تاثیر ادامه نوسانات در بازارهای مالی او طلا را به عنوان یک خرید قوی در زمان حضور تورم می بیند.

 

اظهارت مکسول گلد در حالی بیان شده که دلار در بالاترین سطح خود از ژوئن 2017 قرار دارد و طلا هم تجربه کمترین قیمت 1 ماهه را داشته و بالای سطح مهم روانی 1200 دلار نوسان می کند. طلا در بازار کامکس هم در سطح 1202 دلار قرار دارد.

 

همچنین ما شاهد نفت ضعیف هستیم که تا دیروز برای 12 روز متوالی در بازار مبادلات افت قیمت داشت و نزدیک به 25 درصد از بالاترین رکورد 4 ساله که در اوایل اکتبر به آن رسیده بود فاصله گرفته است." مکسول گلد" در مورد روند قیمت نفت گفت: افت قیمت نفت باعث کاهش انتظارات تورمی می شود و به نوبه خود نرخ بهره واقعی را افزایش می دهد که این موضوع منجر به افزایش ارزش دلار و سود اوراق قرضه خواهد شد.

 

با این حال، این مدیر ارشد در بازار طلا اعتقاد دارد که عوامل تاثیر گذار بر تورم مواردی  بیشتر از قیمت های انرژی زا شامل می شود. او توضیح داد ممکن است فشارهای دستمزد افزایش یابد و خطر ابتلا به شوک تورمی غیر منتظره  را برای بازارهای مالی افزایش دهد.

 

او گفت: "من فکر می کنم تورم همچنان یکی از بزرگترین خطرات و آتش زیر خاکستر در بازار است." ..."در حال حاضر دو بازار شلوغ وجود دارد که یکی دلار آمریکا و دیگری اوراق قرضه ایالات متحده است. هر گونه شوک به بازارهای مالی می تواند روند این دو معاملات را معکوس کند که به حمایت از بازار طلا منجر خواهد شد. "

 

همچنین مکسول گلد اعتقاد دارد که در کنار تهدید افزایش تورم، اقتصاد ایالات متحده هم در مرحله پایانی چرخه کسب و کار خود قرار دارد. وی افزود که کاهش رشد اقتصادی در سال آینده بانک فدرال را مجبور خواهد کرد تا مسیر و روند افزایش نرخ بهره را تعدیل کند، که باعث افت قدرت رشد شاخص  دلار آمریکا می شود.

 

وی گفت: "پیش بینی می شود که قیمت طلا در آینده نزدیک همچنان تحت تاثیر خبر ها و عوامل کاهشی باقی بماند، اما من هنوز هم فکر می کنم که سرمایه گذاران کم کم شروع به دیدن خطرات ملموس در بازار کنند و به خرید طلا حتی با سرعت کم را ادامه دهند."

 

همچنین در حالیکه این مدیر ارشد اعتقاد به روند مثبت طلا در میان مدت و بلند مدت دارد از طرفی هم اعتقاد دارد که فلز نقره هم پتانسیل درخشش خواهد داشت..."نقره در شرایط مناسبی قرار ندارد اما به نظر می رسد تحت تاثیر نگرانی های تورمی عملکرد بهتری نسبت به طلا داشته باشد."

 

نسبت رابطه قیمت نقره به طلا در پایین ترین سطح 25 ساله خود قرار دارد و نسبت طلا به نقره ( ratio) در رقم 85.73 قرار گرفته است که این بعنی نزدیک به 86 اونس نقره نیاز است تا 1 اونس طلا خریداری شود.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده