تاریخ: ۰۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۰۸
بازدید: ۱۸۳
کد خبر: ۲۲۴۹۲۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

اجرای طرح ارتباط صنعت با ایده پردازان و دانشگاهیان در استان بوشهر

‌می‌متالز - رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: درراستای ارتقاء اکوسیستم نوآوری؛ طرح ارتباط صنعت با ایده پردازان و دانشگاهیان درحال اجرا است.

به گزارش می‌متالز، یونس صالحی ضمن تبریک هفته دولت اظهار داشت: یکی از مشکلات بخش صنعت ومعدن پایین بودن نوآوری بوده که این موضوع باعث افت پویایی صنعتی گردیده و از سوی دیگر میزان درآمد صنعتی و معدنی را با چالش مواجه نموده است.

وی افزود: در این زمینه سامانه‌ای تحت عنوان طرح تاپ طراحی گردیده که از یک طرف صنایع نیاز‌های خود را ثبت و بارگذاری و از طرف دیگر دانشگاهیان و ایده پردازان بتوانند بر اساس نیاز صنعت مبادرت به پژوهش نمایند.

رئیس اداره آموزش، پژوهش و فناوری سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر عنوان کرد: دومین طرح در حال اجرا، طرح استقرار چرخه بهره وری در صنایع بوده که مطابق آمار سازمان آسیایی بهره وری، میزان تاثیر بهره وری در رشد اقتصادی کشور‌های آسیایی ۴۳ بوده در حالی که در ایران این رقم در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۵ معادل ۷ درصد می‌باشد.

صالحی گفت: اخیراً با تشکیل کمیته‌ای از خبرگان صنعتی و معدنی در حال بررسی مسایل و مشکلات بهره وری صنایع جهت ارتقاء میزان تاثیر بهره وری در رشد اقتصادی استان می‌باشیم.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده