تاریخ: ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۳۱
بازدید: ۲۲۱
کد خبر: ۲۲۴۹۶
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

مقاومت و تثبیت طلا تحت تاثیر افت شاخص دلار در بازار مبادلات امروز

می متالز - قیمت جهانی طلا بعد از رشد نزدیک به یک درصدی خود در اواخر بازار دیروز توانسته در بازار مبادلا پنجشنبه -15 نوامبر تحت تاثیر عقب نشینی دلار امریکا از سقف 16 ماهه رشد قیمت دیروز خود را حفظ کند و در سطح قیمت های دیروز قرار گیرد.
مقاومت و تثبیت طلا تحت تاثیر افت شاخص دلار در بازار مبادلات امروز

به گزراش می متالز به نقل از رویترز، طلا در مبادلات ابتدای بازار امروز تغییر چندانی نداشت و با اندکی تغییر در سطح 1211.12 دلار در هر اونس مبادله می شد. ( طلا تا ساعت 16 به وقت تهران در بازارهای جهانی در سطح 1201 دلار در هر اونس مبادله می شد)

 

قیمت طلا در بازار مبادلات آتی امریکا با 0.1 درصد رشد  و در سطح 1212 دلاری مبادله می شد. ( رویترز امروز در خبر اولیه و 6 ساعت پیش خود به اشتباه این رقم را 1201 دلار در هر اونس اعلام کرد)

 

شاخص ارزش دلار در برابر سبدی از 6 ارز مهم بین المللی 0.1 درصد افت داشت و از سطح 97  واحدی فاصله گرفت. دلیل افت دلار در مبادلات امروز قدرت گرفتن یورو و پوند بود. دلار در زمان انتشار این گزارش  در رقم 96.86 واحدی قرار دارد.


طلا در ماه آوریل بیش از 11 درصد کاهش یافته است که دلیل آن انتخاب دلار توسط سرمایه گذارن در زمان تنش تجاری امریکا و چین و همچنین چشم انداز های نرخ بهره بوده است.

 

نرخ بهره بالاتر ایالات متحده ارز دلار را افزایش می دهد و همچنین باعث افزایش بازدهی اوراق قرضه می شود، و باعث کاهش تقاضای غیرقابل پیش بینی می شود.

 

در این بین شاخص بازارهای سهام آسیا در روز پنجشنبه تحت تاثیر اخباری در پاسخ کتبی پکن به آمریکا در مورد مذاکرات تجاری و رشد بازارهای سهام چین صعودی شد.

 

وانگ تائو، تحلیلگر در رویترز اعتقاد دارد امکان جهش طلا به 1223 دلار در هر اونس وجود دارد، چراکه فلز زرد توانسته در سطح 1195 دلاری تثبیت شود و حمایت آنرا با خود داشته باشد.

 

روز گذشته "ترزا می "، نخست وزیر انگلستان توانست حمایت وزیران ارشد کابینه خود را در مورد پیش نویس طرح خروج از اتحادیه اروپا (برگزیت) جلب کند تا وقت بیشتری برای تلاش سختر خود در جلب نظر پارلمان در مورد این طرح داشته باشد.

ایتالیایی ها دوباره پیش نویس بودجه 2019 خود را با همان میزان رشد و کسری بودجه قبلی که با قوانین اتحادیه اروپا همخوانی ندارد را بدون تغییر برای کمیسیون اروپایی ارسال کردند که این حرکت می تواند ایتالیا را یک قدم به افزایش درگیری مالی با این اتحادیه نزدیک کند. اتحادیه اروپا تهدید کرده که در صورت عدم تغییر این پیش نویس تحریم هایی را اعمال خواهد کرد.

 

شاخص قیمت مصرف کنندگان امریکا بیشترین رشد را در 9 ماه گذشته برای اکتبر ثبت کرده است در حالیکه بر اساس آمارهای وزارت کار امریکا رشد قیمت بنزین و اجاره بها که نشان دهنده افزایش نرخ تورم است دست فدرال رزرو را در افزایش بیشتر نرخ بهره در ماه آینده باز گذاشته است.

 

بر اساس اظهارت جروم پاول، رئیس فدرل رزرو امریکا امکان افزایش نرخ بهره در تمام نشست های سال آینده وجود دارد.

 

چهارشنبه و بر اساس اعلام منابع دولتی امریکا، چین پاسخی کتبی ای را در مورد درخواست ایالات متحده برای ادامه گفتگو ها ارایه کرده که این حرکت می تواند را مذاکرات بیشتر و پایان دادن به تنش تجاری بین المللی میان 2 اقتصاد اول جهان باز کند.

 

طی ساعات آینده آمارهای مهم اقتصادی انگلیس آمریکا و چین منتشر خواهد شد .

 

در بازار سایر فلزات گرانبها، نقره تا زمان انتشار این گزارش در رویترز، 0.1درصد رشد داشت و در رقم 14.14 دلار در هر اونس قرار گرفت. فلز خاکستری در بازه ای از مبادلات دیروز رقم 13.85 دلار در هر اونس را ثبت کرد که پایین ترین قیمت نقره از 21 ژوئن 2016 بود.

 

پلاتین 0.6 درصد افت قیمت داشت و به 829.75 دلار در هر اونس رسید در حالیکه پالادیوم 0.1 درصد کاهش قیمت داشت و در رقم 1123.24 دلار در هر اونس داد و ستد می شد.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده