تاریخ: ۱۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۲
بازدید: ۲۰۱
کد خبر: ۲۲۵۶۱۶
سرویس خبر : قراضه و بازیافت
در ابتدای این هفته شاهد بودیم:

قیمت قراضه ثابت ماند/ سنگ‌آهن به سمت افزایش قیمت رفت

‌می‌متالز - به گفته کارشناسان و فعالان بازار قراضه، در اواخر هفته گذشته قیمت قراضه در بازار تغییری نداشت و در نهایت این محصول، ابتدای این هفته را با ثبات در قیمت آغاز کرد. اتفاقی که بر بازار فولاد، میلگرد و مفتول نیز اثرگذار بود و تا میزان قابل قبولی منجر به ثبات در نرخ این محصولات شد. البته سنگ‌آهن بر خلاف قراضه این هفته را با افزایش قیمت آغاز کرد.

به گزارش می‌متالز، قیمت هر تن قراضه وارداتی از اروپا بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در عدد ۴۴۵ دلار برهرتن ثابت باقی ماند. قیمت قراضه وارداتی از حوزه بالتیک هم در عدد ۴۵۰ دلار بر هرتن باقی ماند و تنها قراضه وارداتی از امریکا بود که با کاهش یک دلاری قیمت از ۴۵۱ دلار بر هر تن به ۴۵۰ دلار رسید.

اما برخلاف قراضه که ثبات و در یک مورد کاهش قیمت را تجربه کرد، سنگ‌آهن در ۲ عیار ۵۸ درصد و ۶۵ درصد با افزایش قیمت همراه بود. به این شکل که سنگ‌آهن ۵۸ درصدی با رشد ۱۳ دلاری از ۱۱۱ دلار به ۱۲۴ دلار بر هر تن رسید و سنگ‌آهن با عیار ۶۵ درصد نیز با ۱۲ دلار افزایش قیمت از ۱۶۳ دلار به ۱۷۵ دلار بر هر تن قیمت گذاری شد.

در این میان تنها سنگ‌آهن با عیار ۶۲ درصد بود که با ریزش ۴ دلاری قیمت از ۱۵۲ دلار به ۱۴۸ دلار بر هر تن قیمت گذاری شد.

زغالسنگ نیز مانند سنگ‌آهن روند صعود قیمتی داشت. به این شکل زغالسنگ FOB استرالیا از ۲۲۲.۳ دلار بر هر تن با افزایش ۳.۲ دلاری به ۲۲۵.۵ دلار بر هر تن رسید.

شایان ذکر است، با توجه به ثبات قیمتی به وجود آمده در بازار قراضه، شاهد ثابت ماندن قیمت‌ها در بازار شمش فولاد و میلگرد و مفتول نیز بوده ایم. چراکه این ماده به عنوان یکی از مهم‌ترین عوامل اثرگذار بر قیمت محصولات فولادی یاد شده است.

منبع: پایگاه خبری - تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده