تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۵۷
بازدید: ۳۴۷
کد خبر: ۲۲۵۶۱۹
سرویس خبر : انرژی

رئیس پارلمان لبنان: مشکلی با دریافت کمک از ایران نداریم

‌می‌متالز - رئیس پارلمان لبنان درباره کمک گرفتن لبنان از ایران برای تامین سوخت این کشور گفت که هیچ مشکلی در خصوص این قضیه وجود ندارد.

به گزارش می‌متالز، «نبیه بری» رئیس پارلمان لبنان طی نطقی به مناسبت چهل و سومین سالروز ناپدید شدن امام موسی صدر، بنیانگذار مجلس اعلای اسلامی شیعی لبنان و حزب «حرکة أمل» سخنرانی کرد.

به گزارش پایگاه خبری لبنان ۲۴، رئیس پارلمان لبنان در توصیف امام موسی صدر گفت: او امامی بود که مانند ابری در آسمان به سراغ ما آمد. امام موسی صدر 

او افزود: کمیته مربوط به قضیه امام موسی صدر در حال بررسی پیگیری این پرونده از طریق نهاد‌های سازمان ملل است، زیرا یک جنایت غیرانسانی بوده است.

بری با اشاره به توطئه‌ها برای لبنان و سرنگونی آن از داخل گفت: لبنان طی دهه‌های گذشته توطئه‌های پی در پی رژیم صهیونیستی را ناکام گذاشته است.

وی درباره اوضاع کنونی لبنان نیز گفت: امروز ما از همه چیز می‌ترسیم. سخنرانی‌ها دیگر نمی‌تواند به پرسش‌های نگران کننده درباره سرنوشت و امنیت لبنان و ثبات سیاسی آن پاسخ دهد.

بری افزود: من با نظر و احساسات لبنانی‌ها موافقم که حرف زدن هرچقدر هم فصیح باشد، نمی‌تواند به اشک ریختن لبنانی‌ها پایان دهد.

او با بیان اینکه، رژیم معدوم لیبی مسئولیت جنایت ربودن امام صدر و دو همراهش را بر عهده دارد، گفت: مقامات لیبی همکاری کافی برای کمک به قوه قضاییه لبنان به منظور تکمیل تحقیقات در مورد پرونده امام صدر نداشته‌اند.

بری تاکید کرد: بری: تنها چیزی که از لیبی می‌خواهیم آزادی امام صدر و یارانش است و این موضوع هرگز از بین نمی‌رود.

او افزود: ما بار دیگر بر اعتماد کامل خود به قوه قضاییه لبنان و کار بازپرس قضایی و بی طرفی و شجاعت وی تاکید می‌کنیم و از مقامات ذی ربط می‌خواهیم که از وی در برابر هرگونه فشار یا تهدید محافظت کنند.

رئیس پارلمان لبنان درباره پرونده انفجار بندر بیروت نیز گفت: هیچ مصونیتی برای هیچ کسی در این پرونده مطرح نیست. ما می‌خواهیم همه جزئیات در خصوص این قضیه روشن شود. بازپرس قضایی باید بی طرفانه قانون را اعمال کند و پارلمان هم در این خصوص اختیارات خود را دارد و بازپرس قضایی این را می‌داند.

بری افزود: باید معلوم شود که محموله نیترات به چه کسی تعلق داشته است و چه کسانی اجازه واردات آن و باقی ماندن آن در بندر در طول این مدت را داده است. ما می‌خواهیم در این قضیه عدالت محقق شود و عوامل جرم انفجار بندر بیروت عادلانه قصاص شوند.

او همچنین خواستار کنار گذاشته شدن اختلافات میان گروه‌های سیاسی در لبنان و تسریع در تشکیل کابینه طی هفته جاری خبر داد.

رئیس پارلمان لبنان تاکید کرد: انتخابات پارلمانی هم باید در موعد خود برگزار شود و هنوز زمان برای تصویب قانون جدید انتخابات وجود دارد.

بری در بخش دیگری از سخنانش گفت: جنبش امل در قبول کمک‌های سوریه، ایران، الجزائر و گروه‌های فلسطینی هیچ مشکلی ندارد و ما در خصوص هر کمکی که به لبنان شود، به ویژه از سوی ایران، مصر یا هر کشور برادر یا دوست مشکل نداریم.

 

منبع:خبرگزاری فارس

عناوین برگزیده