تاریخ: ۱۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۱۶
بازدید: ۲۲۶
کد خبر: ۲۲۵۸۳۳
سرویس خبر : انرژی

برنامه ساخت دو دیگ بخار در پالایش نفت اصفهان

‌می‌متالز - با توجه به راه‌اندازی واحد بنزین‌سازی، واحد تقطیر سوم و تعدادی پروژه جانبی دیگر در پالایش نفت اصفهان و با هدف افزایش تولید و تامین بخار موردنیاز پالایشگاه، دو دستگاه دیگ بخار جدید ۲۲۷ تنی و آب DM (مقطر) در این مجموعه ساخته می‌شود.

به گزارش می‌متالز، مدیر مهندسی و اجرای پروژه‌های شرکت پالایش نفت اصفهان گفت: طراحی، تهیه، ساخت، نصب و راه‌اندازی دو دستگاه دیگ بخار با ظرفیت خروجی ۲۲۷ تن بر ساعت (hr/ t ۲۲۷) و یک واحد آب، از سال‌های قبل آغاز شده که در مردادماه سال جاری تکمیل شد و در شهریورماه راه‌اندازی خواهد شد.

سید منصور سید فتاحی افزود: علاوه بر ساخت دو دستگاه دیگ بخار و آب DM، یک ساختمان کنترل و مرکز فرعی برق شماره ۳۲ نیز ساخته شده و اطراف دیگ بخار و واحد آب DM محوطه‌سازی می‌شود. همچنین در کنار آن، اجرای تمام مسیر‌های ارتباطی، لوله‌کشی‌ها، کابل‌ها و سیگنال‌های ارتباطی حدفاصل واحد‌های یادشده و تاسیسات موجود پالایشگاه اجرایی می‌شود. وی قیمت برآوردی برای اجرای طرح را حدود۴۰ میلیون یورو اعلام کرد.

در حال حاضر ۶ دیگ بخار ۲۲۷ تنی در شرکت پالایش نفت اصفهان برای تولید بخار موردنیاز واحد‌های عملیاتی فعال هستند که با راه‌اندازی این طرح، این تعداد به ۸ دستگاه افزایش می‌یابد.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده