تاریخ: ۱۴ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۳۴
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۲۵۸۸۹
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

تاکید فرماندار اردکان بر توقف توسعه صنایع معدنی آلاینده

‌می‌متالز - فرماندار اردکان گفت: ایجاد یا توسعه واحد‌های صنایع معدنی آلاینده در پهنه موجود باید متوقف شود.

به گزارش می‌متالز، مصطفی پوردهقان اردکان روز شنبه در نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه در اردکان با بیان این‌که سلامت مردم خط قرمز مدیریت شهرستان است؛ اضافه کرد: مسوولیت اجتماعی واحد‌های صنعتی مطابق قانون یک تکلیف است و واحد‌های صنعتی باید یک‌درصد از فروش را به این امر اختصاص دهند.

پوردهقان‌اردکان با اشاره به مشکلات واحد‌های صنعتی، اظهار داشت: درخصوص کارخانه‌های «پوشش‌گستر»، «چینی رز» و «خودروکویر» کمیته‌ای با عضویت نماینده فرمانداری، دادستان و رئیس دادگستری برای رفع مشکل چاره‌اندیشی خواهد کرد.

این جلسات به‌منظور استفاده مطلوب از ظرفیت‌های قوه قضاییه در تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی و هماهنگی بخش‌های مختلف با یکدیگر و با دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط در راستای امنیت سرمایه‌گذاری، رفع موانع حقوقی ـ قضایی تولید و اشتغال و مبارزه با مفاسد اقتصادی در چارچوب وظایف و اختیارات قوه قضاییه برگزار می‌شود.

۲۵۰ واحد صنعتی و ۱۸۵ واحد معدنی در اردکان فعال است و از لحاظ مواد معدنی از شهرستان‌های غنی استان یزد است، هم اکنون یزد علاوه بر ۱۰ معدن بزرگ ملی، حدود ۵۰۰ معدن بزرگ و کوچک دارد که در این واحد‌ها بیش از ۱۲ هزار نفر مشغول کار هستند.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اردکان که مرکز آن در ۶۰ کیلومتری شمال غربی شهر یزد قرار دارد، متشکل از شهر‌های عقدا، خرانق، احمدآباد و اردکان است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) یزد

عناوین برگزیده