تاریخ: ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۲۶۱۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تلاش برای جذب سرمایه گذار بومی در حوزه صنعت و معدن ضروریست

می متالز - استاندار سیستان و بلوچستان گفت: تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران بومی در حوزه صنعت و معدن این استان با کمک افراد صاحب نفوذ و اصحاب رسانه ضروریست.
تلاش برای جذب سرمایه گذار بومی در حوزه صنعت و معدن ضروریست

به گزارش می متالز، سید دانیال محبی در مراسم بهره برداری از ساختمان جدید بانک صنعت و معدن زاهدان اظهار داشت: سیستان و بلوچستان به دلیل موقعیت خاص خود در حوزه معدن از ظرفیت‌های بکری برخوردار است که می‌تواند علاوه بر استفاده از ظرفیت‌های سرمایه‌گذاران خارج استان مردم بومی را به سرمایه‌گذاری در این حوزه تشویق کند.

وی ادامه داد: دولت در سال‌های اخیر اقدامات خوبی را در حوزه زیر ساخت در سیستان و بلوچستان انجام داده و می‌دهد به‌طوری که با وجود همه مشکلات هر زمانی که درخواستی از سوی استان مطرح شده مورد توجه قرار گرفته است.

استاندار سیستان و بلوچستان گفت: در این راستا با اقدامات مطلوب صورت گرفته رتبه استان از 31 کشوری در حوزه اقتصادی هم اینک به سوم کشوری ارتقا یافته است.

وی ادامه داد: امروز زمان فرصت‌هاست پس ضروریست ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان هر یک جداگانه برجسته و نمایان شوند تا زمینه توسعه بیش از پیش فراهم شود.

محبی بزرگترین مانع در راه پیشرفت سیستان و بلوچستان را عدم شناخت ظرفیت و توانمندی‌ها عنوان کرد و افزود: با وجود همه اقدامات صورت گرفته هنوز شناخت‌ها نسبت به این استان درست و صحیح نیست که در این مسیر می‌توان با انعکاس این قابلیت‌ها در راه توسعه منطقه گام برداشت.

وی برخوداری از نیروی جوان و کارآمد را از دیگر ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان عنوان کرد و گفت: اگر سرمایه بخش خصوصی به کمک هوش و خلاقیت جوان این استان بیاید شاهد توسعه یافتگی در حوزه صنعت و معدن منطقه خواهیم بود.

علیم یارمحمدی نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست اظهار داشت: سیستان و بلوچستان از ظرفیت‌های فراوان صنعت و معدن برخوردار است که باید مورد توجه ویژه بانک‌ها قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت صنایع سیمان زابل (کارخانه سیمان سیستان) نیز در این نشست گفت: برخی مشکلات نظیر فاصله معنادار با شاخص‌های کشوری و کامل نبودن زیر ساخت سبب خروج سرمایه از استان می‌شود.

محمدرضا احسانفر افزود: هر چه مشوق‌های سرمایه‌گذاری در سیستان و بلوچستان افزایش یابد توسعه سیستان و بلوچستان شتاب بیشتری می‌گیرد.

ماندا زنگنه مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه‌گذاری استانداری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست بر راه‌اندازی شعبه بانک صنعت معدن در چابهار، افزایش اختیارات این بانک، اختصاص اعتبارات ویژه برای توسعه این استان و حضور این بانک در طرح‌های کلان اقتصادی تاکید کرد.

عناوین برگزیده