تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۰۷
بازدید: ۲۴۴
کد خبر: ۲۲۶۳۸۳
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پوکرِ سهامدارانِ حقیقی در بورس

‌می‌متالز - در معاملات روز دوشنبه برای چهارمین روز پیاپی پول حقیقی وارد بورس شد.

به گزارش می‌متالز، در معاملات امروز بورس تهران شاخص کل بورس با افزایش هزار و ۳۱۲ واحدی نسبت به روز یکشنبه به رقم یک میلیون و ۵۳۸ هزار واحد صعود کرد.

شاخص هم وزن با رشد ۲ هزار و ۵۹۱ واحدی در سطح ۴۶۹ هزار و ۶۱۳ واحدی ایستاد. همچنین شاخص کل فرابورس ۷۱ واحد بالا آمد و در سطح ۲۲ هزار و ۷۶۴ واحد قرار گرفت.

ورود پول حقیقی

روز دوشنبه برای چهارمین روز متوالی ارزش خالص تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی بازار مثبت شد و ۳۲ میلیارد تومان پول حقیقی به بورس وارد شد.

در معاملات امروز بیشترین ورود پول حقیقی به سهام شبندر (پالایش نفت بندرعباس) تعلق داشت که ارزش تغییر مالکیت حقوقی به حقیقی آن ۶۴ میلیارد تومان بود. پس از شبندر، آریان (پارس آریان) و شاوان (پالایش نفت لاوان) بیشترین ورود پول حقیقی را داشتند.

در مقابل فولاد (فولاد مبارکه اصفهان) با ۵۹ میلیارد تومان بیشترین خروج نقدینگی حقیقی را داشت و پس از فولاد، نوری (پتروشیمی نوری) و وپاسار (بانک پاسارگاد) بیشترین خروج پول را داشتند.


پوکرِ سهامدارانِ حقیقی در بورس

 

نماد‌های پیشران بازار

روز دوشنبه نماد‌های «کگل»، «شبندر» و «شپنا» بیشترین تاثیر را در رشد شاخص کل داشتند.

همچنین سه نماد «فولاد»، «وغدیر» و «ومعادن» نماد‌های بزرگ بازار بودند که بیشترین تاثیر منفی را بر شاخص داشتند.

در جدول پرتراکنش‌ترین نماد‌های بورس شستا صدرنشین است و شبندر و ومدیر در رتبه‌های بعدی هستند. در فرابورس نیز وهامون، مدیریت و سپیدار پرتراکنش‌ترین نماد‌ها هستند.

افزایش ارزش معاملات

امروز ارزش معاملات کل بازار سهام به رقم ۲۹ هزار و ۴۹۷ میلیارد تومان رسید که نسبت به روز یکشنبه ۱۲ درصد افزایش یافته است.

ارزش معاملات خرد نیز با رشد ۱۲ درصدی نسبت به روز کاری قبل به رقم ۱۱ هزار و ۵۶۳ میلیارد تومان رسید.

کاهش ارزش صف‌های پایانی بازار

در پایان معاملات امروز ارزش صف‌های خرید نسبت به پایان روز کاری گذشته ۴۷ درصد افت کرد و در رقم ۵۷۶ میلیارد تومان ایستاد. ارزش صف‌های فروش نیز ۵ درصد کاهش یافت و ۱۰۲ میلیارد تومان شد.

شرکت سرمایه‌گذاری و خدمات مدیریت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیریت) با صف خرید ۱۲۴ میلیارد تومانی در صدر جدول تقاضای بازار قرار گرفت. پس از مدیریت، نماد‌های کپرور (شرکت فراوری زغال سنگ پروده طبس) و شسپا (شرکت نفت سپاهان) بیشترین صف خرید را داشتند.

بیشترین صف فروش نیز به وهامون (شرکت سرمایه گذاری هامون صبا) تعلق داشت که در پایان معاملات صف فروش ۷۷ میلیارد تومانی داشت. پس از وهامون، فرابورس (شرکت فرابورس ایران) و سنیر (شرکت سیمان سفید نیریز) بیشترین صف فروش داشتند.

 

منبع: دنیای بورس

عناوین برگزیده