تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۵۹
بازدید: ۱۸۹
کد خبر: ۲۲۶۴۳۰
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی
انجمن زغال سنگ:

کارگران معادن را در اولویت واکسن قرار دهید

‌می‌متالز - انجمن زغال سنگ ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار تسریع در واکسیناسیون کارگران معادن زغال سنگ شد.

به گزارش می‌متالز، انجمن زغال سنگ ایران با ارسال نامه‌ای به وزیر صنعت خواستار تسریع در واکسیناسیون کارگران معادن زغال سنگ شد چراکه هنوز متأسفانه کارگران معادن زغال سنگ هنوز در اولویت تزریق واکسن قرار ندارند.

در متن این نامه آمده است:

معادن زغال سنگ کشورمان با ایجاد ۱۷۰۰۰ شغل مستقیم از نظر ایجاد اشتغال دربین معادن و صنایع معدنی جایگاه ویژه‌ای دارد و همچنین نیاز روز افزون صنایع فولاد و متالورژی کشور به محصولات معدنی زغال سنگ، عنایت خاص مقام وزارت به این بخش را طلب مینماید.

باتوجه به شرایط سخت کار زیرزمینی درمعادن زغال سنگ و ضرورت ارتقاء ایمنی این معادن، نحوه پشتیبانی وتوجه وزارت صمت به شرایط معادن زغال سنگ همواره مورد توجه و حساسیت افکار عمومی و رسانه‌های اجتماعی میباشد.

دراین راستا هیات مدیره انجمن زغال سنگ ایران که بیش از ۹۰ درصد تولید کنندگان زغال سنگ کشور را نمایندگی مینمایند با کمال افتخار آمادگی دارند در اولین فرصتی که تعیین میفرمائید با تشریح وضعیت معادن زغال سنگ پیشنهادات لازم برای رفع مشکلات و ارتقاء این بخش از فعالیت‌های معدنی کشورمان را درجلسه حضوری خدمتتان تقدیم نماید.

باتوجه به سهم بالای نیروی انسانی درمعادن زغال سنگ و شرایط کاری این معادن و محدودیت امکان فاصله گذاری اجتماعی در این بخش طبعا" خطر همه گیری ویروس کرونا در این حوزه بمراتب بالاتر میباشد و لذا این فرصت را مغتنم شمرده و خواهشمنداست دستورفرمائید در موضوع واکسیناسیون کارگران وشاغلین معادن زغال سنگ اولویت لازم را معمول و حتی المقدور تسریع نمایند.

کارگران معادن را در اولویت واکسن قرار دهید

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده