تاریخ: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۳۰
بازدید: ۱۹۷
کد خبر: ۲۲۶۵۸۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

پیش‌بینی بورس فردا چهارشنبه ۱۷شهریور

‌می‌متالز - بورس امروز قرمزپوش بود و شاخص‌ها باید یکدیگر کاهش ارتفاع دادند. تعداد نماد‌های در صف فروش از تعداد نماد‌های در صف خرید باز هم پیشی گرفت و حالا چشم و امید سهامداران به آخرین روز معاملاتی هفته جاری است. در ایستگاه پایانی هفته بورس چگونه خواهد بود؟ سهیل کلاهچی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه از بورس فردا می‌گوید.

به گزارش می‌متالز، بورس امروز دوباره رنگ قرمز را بر تن کرد و کلیه شاخص‌ها کاهش ارتفاع دادند. البته اوضاع آن گونه که از مقایسه شاخص کل و شاخص کل هم وزن پیداست، در نماد‌های کوچک بازار اندکی بهتر بود.

بررسی تابلو امروز نشان می‌داد که تعداد نماد‌ها با صف فروش در مقایسه با روز‌های گذشته افزایش یافته است و از تعداد نماد‌ها با صف خرید بیشتر شده است.

بعد از چند روز ورود پول حقیقی و کُند شدن روند آن، امروز شاهد خروج پول حقیقی از بازار بودیم و مبلغ آن به ۲۶۸ میلیارد تومان رسید.

پیش‌بینی بورس/ فردا چهارشنبه چه خواهد شد؟

سهیل کلاهچی تحلیلگر و کارشناس بازار سرمایه درباره بورس فردا گفت: چند روزی است که بازار یک روند اصلاحی را در پیش گرفته است و در چند روز نخست این اصلاح بسیار شدیدتر بود. بعد از این چند روز نخست می‌شد ادعا کرد که بازار با یک اصلاح زمانی رو به رو خواهد شد.

وی ادامه داد:، اما روند بازار را همچنان صعودی می‌توان دید چرا که متغیر‌هایی که موجب صعود بازار شدند، تغییر آنچنانی را نداشتند.

کلاهچی اظهار داشت: بنابراین بازار دچار اصلاح زمانی شده است و چشم انداز بازار، اما همچنان صعودی است و در این چند روز هم نمی‌توان انتظار آن را داشت که شاخص کل از یک میلیون و ۵۸۰ هزار واحد فراتر رود و یا اینکه یک میلیون و ۴۷۷ هزار واحد را رو به پایین بشکند.

این تحلیلگر بازار سرمایه گفت: معمولا در چند روز گذشته زمانی که بازار منفی بود مشاهده می‌شد که فروشندگان در نزدیک صف فروش برخی نماد‌ها تمایل چندانی به فروش بیشتر نداشتند و بیشتر مایل بودند که در قیمت‌های بالاتر سهام خود را بفروشند. این نشان می‌دهد که اصلاحی که ما داریم در مورد آن صحبت می‌کنیم احتمالا درست است و در عموم بازار هم می‌توان آن را دید.

وی در ادامه در خصوص پیش‌بینی بورس افزود: بنابراین با توجه به منفی بودن بازار در روز جاری، پیش بینی من این است که احتمالا بازار فردا در کل متعادل خواهد بود. البته بخاطر منفی امروز، نیمه ابتدایی بازار کمی منفی خواهد بود، ولی در نیمه دوم تعادل را در بازار شاهد خواهیم بود. همچنین فردا شاهد عرضه اولیه‌هایی در بازار خواهیم بود و در روز‌هایی که عرضه اولیه‌های بزرگ در بازار را شاهد هستیم معمولا از چند روز قبل این مسئله بر روی بازار تاثیرگذار است و کلیت بازار را تا حدی منفی می‌کنند، اما به هر حال فردا این عرضه اولیه‌ها عرضه خواهند شد و تاثیر آن‌ها هم از روی بازار برداشته می‌شود.. در حال حاضر فاز کلیت بازار، فاز نگهداری یا اصلاح سبد‌ها است.

منبع: ایکوپرس

عناوین برگزیده