تاریخ: ۱۸ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۵:۴۰
بازدید: ۱۴۲
کد خبر: ۲۲۶۹۹۱
سرویس خبر : خودرو و قطعه سازی

واکنش سایپا به احتمال آزاد شدن واردات خودرو به ایران/ محصول جدید چینی دانگ‌فنگ جایگزین کامیون ولووست؟

‌می‌متالز - قائم مقام سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش با تاکید بر اینکه واردات خودرو چالشی برای خودروسازی سایپا نخواهد بود، گفت: سایپا برای همکاری مجدد با خودروسازان خارجی تابع سیاست‌های کلان کشور و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

به گزارش می‌متالز، قائم مقام سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: برنامه واردات خودرو که این روز‌ها زمزمه‌های آن به گوش می‌رسد، هیچ چالشی برای این گروه خودروسازی نخواهد بود و هر سیاستی اتخاذ شود خود را متناسب با آن تنظیم خواهیم کرد.

مجید باقری در نشست خبری افزود: امروز حتی صحبت از واردات خودرو‌های دست دوم و کارکرده می‌شود که خریداران آن‌ها با مشکل خدمات پس از فروش مواجه خواهند شد، اما باید گفت سایپا با دارا بودن شبکه قوی خدمات پس از فروش آماده رقابت با این خودرو‌ها است.


وی اضافه کرد: سایپا برای همکاری مجدد با خودروسازان خارجی تابع سیاست‌های کلان کشور و دستورالعمل‌های ابلاغی وزارت صنعت، معدن و تجارت است.

قائم مقام سایپا درخصوص خودرو‌های ناقص این گروه گفت: اکنون تعداد خودرو‌های ناقص و تجاری نشده به اندازه یک ماه تولید این گروه رسیده است که عمده نقص خودرو‌ها مربوط به قطعات الکترونیکی و های‌تک (با فناوری بالا) است.

باقری افزود: اکنون همه خودروسازان در سراسر دنیا با بحران جهانی میکروچیپ‌ها و پورت‌های الکترونیکی مواجه شده‌اند که ناشی از پاندمی کرونا است، اما با وجود این شرایط موفق شدیم قطعات مورد نیازمان را تامین کنیم.

توقف تولید پراید پایان یک تفکر در سایپا بود

وی توقف تولید پراید را پایان یک تفکر در این گروه و آغازی بر یک پایان توصیف کرد و گفت: این اقدام موجب شد به دنبال خلاقیت و نوآوری برای تولید محصولات جدید و ارتقای محصولات باشیم که تولید خودروی شاهین، طلایه‌دار آن بود.

محصول جدید چینی دانگ‌فنگ جایگزین کامیون ولوو


باقری، به معوق شدن حدود یک‌هزار و ۲۰۰ دستگاه کامیون ولوو در مجموعه سایپادیزل به‌دلیل خروج ولوو از کشور اشاره کرد و گفت: سایپا در تلاش است محصول جدید چینی دانگ‌فنگ را برای پاسخ‌گویی به مشتریان جایگزین کامیون ولوو کند.

قائم مقام سایپا در امور فروش و خدمات پس از فروش گفت: در صورت رفع مشکلات ناشی از تحریم‌ها و کمک دولت برای تامین زیرساخت‌ها، این گروه خودروسازی آماده فعال‌سازی و توسعه سایت‌های خارجی خود در کشور‌های همسایه و منطقه برای توسعه صادرات است.

سایپا زیرساخت‌های خوبی در سوریه، عراق و دیگر کشور‌ها دارد


باقری با بیان اینکه سایپا زیرساخت‌های خوبی در سوریه، عراق و دیگر کشور‌ها دارد، افزود: این سایت‌ها اکنون متاثر از تحریم‌ها و به‌ویژه مشکلات تبادلات تجاری با دیگر کشور‌ها غیرفعال است.

وی اضافه کرد: مطالعات بازار ما نشان داده از محصولات سایپا در کشور‌های عربی به دلیل مصرف سوخت پایین آن‌ها (به‌طور متوسط ۷.۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر پیمایش) استقبال بسیاری خوبی می‌شود.

باقری همچنین درخصوص برنامه پیشنهادی وزیر صنعت، معدن و تجارت برای تولید ۱.۶ میلیون دستگاه در سال ۱۴۰۱ و رساندن آن به سه میلیون دستگاه تا سال ۱۴۰۴ و میزان آمادگی سایپا برای تحقق این موضوع، گفت: به‌شدت از این موضوع استقبال می‌کنیم و همه ظرفیت، امکانات و زیرساخت‌هایمان را به این منظور بسیج خواهیم کرد.

قائم مقام سایپا ادامه داد: در این راستا به‌طور قطع وزارت صنعت، معدن و تجارت کمک‌های خوبی به دو خودروساز بزرگ کشور خواهد داشت. 

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی جماران (جی پلاس)

عناوین برگزیده