تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۳۱
بازدید: ۲۳۰
کد خبر: ۲۲۷۰۵۲
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
دنیامالی:

هیچ اتفاقی برای توسعه محدوده منطقه آزاد انزلی نیفتاده است/ نام منطقه آزاد انزلی همیشه انزلی خواهد ماند

‌می‌متالز - نماینده مردم بندرانزلی در مجلس انتشار خبری مربوط به افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و الحاق فرودگاه رشت، شهرک سپیدرود رشت و همچنین ۲۳ روستا به محدوده‌ی این سازمان را تکذیب کرد.

به گزارش می‌متالز، احمد دنیامالی نماینده مردم بندرانزلی و عضو مجمع نمانیدگان استان گیلان در مجلس شورای اسلامی در خصوص انتشار خبری مربوط به افزایش محدوده منطقه آزاد انزلی و الحاق فرودگاه رشت، شهرک سپیدرود رشت و همچنین ۲۳ روستا به محدوده‌ی این سازمان را تکذیب و گفت: طرح مطرح شده همان طرح قبلی بوده که به دلیل مغایرت با دو اصل ۱۱ و ۱۷ و سیاست‌های کلی اقتصاد مقاومتی در شورای نگهبان رد شد و در مجمع تشخیص مصلحت نیز ایرادتی به آن وارد شده بود و خبر اعلام شده به هیچ وجه صحت ندارد.

وی با تاکید بر اینکه تغییر نام منطقه آزاد انزلی به گیلان نیز به هیچ وجه اجرایی نخواهد بود تاکید کرد: بنا به مصوبه تاسیس منطقه آزاد انزلی، این منطقه صرفا در محدوده شهرستان بندرانزلی تشکیل شده به همین دلیل لایحه قبلی دولت در دیوان عدالت رد شده است، طرح مجلس با ایرادات اساسی شورای نگهبان به کمیسیون مربوطه برگشت خورده است و به دلایلی که گفتیم امکان تصویب آن وجود نداشته و هیچ اقدامی تا به الان انجام نشده و همچنین خبر انتشار یافته سندیت نداشته، چون هیچ مصوبه ایی از سوی صحن علنی مجلس و یا شورای نگهبان در زمینه تایید آن وجود ندارد.

وی همچنین افزود: باید این موضوع را یادآور شد که کما فی السابق ایراد شورای محترم نگهبان بر این مصوبه وارد می‌باشد و نیت برخی افراد از انتشار این مصاحبه و خبر شتابزده مشخص نیست، چرا چنین واکنش‌های غیر معلوم نشان داده اند؟ لذا قطعا افزایش این محدوده مغایر با قانون اساسی میباشد، چون مشکلات گمرکی و الحاقی و دوری از مرکزیت منطقه ازاد همچنان پا برجاست و طرح توان عملیاتی شدن ندارد و مردم به شایعات توجه نکنند و نام منطقه آزاد انزلی همیشه برای انزلی باقی خواهد ماند.

نماینده مردم انزلی در مجلس شورای اسلامی در ادامه تاکید کرد: این طرح به دلایل ذکر شده و موکدا به دلیل مغایرت با اصل ۱۱ و ۱۷ اقتصاد مقاومتی همچنان از سوی شورای محترم نگهبان مورد انتقاد است.

دنیامالی در پایان نیز گفت: این طرح صرفا امروز در کمیسیون مطرح شده و هیچ ارزش دیگری ندارد و صرفا در خصوص این موضوع در کمسیون مربوطه صحبت شده است.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

عناوین برگزیده