تاریخ: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۷۲
کد خبر: ۲۲۷۱۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

وزیر کار: مردم طی ماه‌های آینده تغییرات رفاهی را احساس می‌کنند

‌می‌متالز - حجت عبدالملکی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره اولین قدم در ارتقای رفاه مردم اظهار کرد: اگر فرایند‌ها اصلاح شود و نظام‌های مدیریتی تغییر کند مشکل منابع نداریم و اتفاقات خوبی می‌افتد.

به گزارش می‌متالز، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه شستا زیرمجموعه تامین اجتماعی است و باید با مدیرعامل تامین اجتماعی کار کند و نه وزیر گفت: البته نظارتم را تا پایینترین سطوح سازمانی خواهم داشت، اما شستا باید از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دستور بگیرد.

حجت عبدالملکی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، درباره اولین قدم در ارتقای رفاه مردم اظهار کرد: اگر فرایند‌ها اصلاح شود و نظام‌های مدیریتی تغییر کند مشکل منابع نداریم و اتفاقات خوبی می‌افتد.

وی افزود: دکتر موسوی که امروز منصوب شد اهل تحول و آشنا با حوزه رفاه و تامین اجتماعی است و فکر می‌کنم در ماه‌های آینده مردم تغییرات را احساس کنند.

وزیر رفاه با اشاره به اینکه قائل به سلسله مراتب هستیم گفت: شستا زیرمجموعه تامین اجتماعی است و باید با مدیرعامل تامین اجتماعی کار کند و نه وزیر. البته نظارتم را تا پایینترین سطوح سازمانی خواهم داشت، اما شستا باید از مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی دستور بگیرد. متاسفانه سال‌ها این مسئله را داشته ایم که تامین اجتماعی و شستا همدیگر را به رسمیت نمی‌شناختند و گویی هر کدام جداگانه زیرمجموعه وزیر بودند که یک چالش مدیریتی ایجاد می‌کرد.

عبدالملکی تاکید کرد که روی انتصابات بسیار حساسیت داریم و قواعد و اصول باید رعایت شود.

میرهاشم موسوی، مدیرعامل جدید سازمان تامین اجتماعی نیز درباره نخستین اولویت‌های کاری اش گفت: تامین اجتماعی سازمانی پیچیده است و چالش‌های متنوعی دارد و می‌طلبد همفکری خوبی با مجموعه داخل سازمان انجام می دهیم.

وی افزود: اولویت کنونی این است که حقوق بازنشستگان، مستمری بگیران و کارمندان را سروقت بدهیم. با توجه به شرایطی که هست، چالش‌هایی وجود دارد.

موسوی با بیان اینکه بحث درمان هم مهم است گفت: در شرایط کرونا یکی از دغدغه‌های اصلی این است که از ناحیه تامین اجتماعی چیزی به رنج‌ها اضافه نکنیم. درمان جزو اولویت هایم خواهد بود، زیرا یکی از اولویت‌های کشور در دوران کرونا هم درمان است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی درباره مقررات زدایی اظهار کرد: کاهش فرایند‌ها و شرایطی که تسهیلگری را در ارائه خدمات فراهم کند، جزو اولویت‌ها و از جمله رویکرد‌های تحولی خواهد بود. بخشی از این اقدامات در قالب تفویض اختیارات به استان‌ها انجام می‌شود.

منبع: شبکه اخبار اقتصادی و دارایی ایران (شادا)

عناوین برگزیده