تاریخ: ۲۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۰:۲۳
بازدید: ۱۸۲
کد خبر: ۲۲۷۳۲۷
سرویس خبر : آهن و فولاد

چشم انداز بازار‌های جهانی مقاطع

‌می‌متالز - انجمن بین المللی تولید کنندگان و صادرکنندگان میلگرد در آخرین گزارش ماهانه خود چشم انداز بازار‌های مقاطع را باثبات توصیف نموده است و احتمال نوساناتی در برخی مناطق را نیز داده است. بنا بر این گزارش در اغلب بازار‌های جهانی عرضه و تقاضا در حال تثبیت است و زمان‌های حمل و قیمت‌ها به سطح نرمال باز می‌گردند. البته تعرفه‌های حمایتی امریکا و اروپا از بازار داخلیشان هنوز عرضه این دو منطقه را کمتر از حد کافی قرار داده است.

به گزارش می‌متالز، از طرفی با توجه به برنامه‌های سرمایه گذاری زیربنایی که برای چندین سال در اروپا، انگلیس و امریکای شمالی تداوم دارد آینده تقاضای برای فولادسازان داخلی این مناطق مطلوب است.

در چین هم محدودیت‌های تولید فولاد، تقاضای محصولات نیمه تمام فولادی وارداتی را در این کشور بالا می‌برد که از بازار سایر کشور‌ها به ویژه آسه آن حمایت خواهد کرد. با این حال یکی از مهمترین مسائل در رابطه با کرایه حمل که در حال حاضر منطقی نیست موجب شده کسی تمایل به خرید فوب نداشته باشد و از طرفی پیشنهاد قیمت سی اف آر هم مشکل و پر ریسک شده از این رو این انجمن انتظار دارد این وضعیت در کوتاه مدت چالش‌هایی نزولی برای بازار‌ها ایجاد کند و در درازمدت هم در کشور‌های وارد کننده کمبود عرضه ایجاد خواهد کرد.

منبع: ایفنا

عناوین برگزیده