تاریخ: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۰۱
بازدید: ۱۹۰
کد خبر: ۲۲۷۷۶۷
سرویس خبر : انرژی
ایری؛

تشریح برنامه‌های وزارت نیرو برای تامین آب شرب در جلسه کمیسیون عمران مجلس

‌می‌متالز - سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به حضور وزیر نیرو در کمیسیون متبوع خود از هدفگذاری این وزارتخانه جهت تامین آب برای مصارف شرب به میزان ۴۰۰ هزار مترمکعب در روز خبر داد.

به گزارش می‌متالز، عبدالجلال ایری، در تشریح نشست کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی سه شنبه (۲۳ شهریور ماه) از حضور محرابیان وزیر نیرو در کمیسیون متبوع خود خبر داد و گفت: وزیر نیرو با حضور در جلسه امروز برنامه‌‍های خود را برای تامین آب شرب کشور، ارائه کرد.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: محرابیان در برنامه‌های خود روش‌های مختلفی را برای تامین آب شرب کشور نظیر استفاده از آب ژرف، ساخت و تکمیل سد‌های نیمه تمام و انتقال آب از دریا در نظر گرفته است. وی همچنین برنامه‌های خود را برای تامین آب شرب به میزان ۴۰۰ هزار متر معکب در روز و تسهیل افزایش ظرفیت تامین و انتقال آب برای مصارف صنعتی به میزان ۶۰۰ هزار مترمکعب در روز توسط صنایع ارائه کرد.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در ادامه جلسه نمایندگان نیز نظرات خودشان را در خصوص تامین آب شرب و چگونگی مواجهه با تنش آب و مدیریت منابع آبی بیان کردند. همچنین مقرر شد وزیر نیرو در جلسات آینده برنامه‌های خود را برای احداث نیروگاه‌ها و تامین انرژی ارائه کند.

منبع: خبرگزاری مجلس شورای اسلامی (خانه ملت)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده