تاریخ: ۲۷ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۳۸
بازدید: ۴۷۰
کد خبر: ۲۲۷۷۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تعطیلی های هفته آینده سطح مبادلات را محدود می کند / به نظر 2 تحلیلگر واکنش طلا به سطوح 1240 و 1246 دلار تعیین کننده است

می متالز - چشم انداز مثبت در بازار طلا ایجاد شده که فرار و جهش طلا به سمت بالا و گذر از سطح قیمتی خطرناک (برای بازار افزایشی) و بسته شدن قیمت انتهای هفته در سطح مثبت دلیل آن بوده است.
تعطیلی های هفته آینده سطح مبادلات را محدود می کند / به نظر 2 تحلیلگر واکنش طلا به سطوح 1240 و 1246 دلار تعیین کننده است

به گزارش می متالز، با این حال برخی از تحلیلگران هشدار می دهند که سرمایه گذاران نباید در آینده نزدیک انتظار زیادی را از طلا داشته باشند که دلیل آن هم کوتاه بودن هفته تجاری پیش رو در بازار آمریکا تحت تاثیر تعطیلات شکر گذاری است. طلا دسامبر در انتهای مبادلات هفتگی در سطح 1222 دلاری بسته شد و قیمت طلای جهان برای تحویل فوری در سطح 1221.50 دلار در هر اونس قرار گرفت.

 

بر اساس گفته گروهی از تحلیلگران مهمترین سطح قیمت برای مانیتور کردن و پیگیری در هفته آینده بالاترین رقم قیمت اکتبر یعنی 1246 دلار است. "گرگ هارمون – Greg Harmon" بنیانگذار موسسه "دراگونفلای کاپیتال Dragonfly Capital Management" اعتقاد دارد فتح و گذر از این سطح نشانگر یک حرکت تکنیکال قوی از جانب طلا است و مشخص می کند که روند بازار معکوس شده و از حالتی کاهشی به سمت بازار افزایشی می رود.

 

"هارمون" البته این نکته را نیز اضافه کرد: "در حالی که او پتانسیل رشد قیمت طلا را در آینده نزدیک می بیند، اما این موضوع را که ما شاهد تغییر سنگین در روند و مشاهده بازاری به شدت افزایشی باشیم را سخت می داند، چراکه طلا همچنان در الگوها و نقشه راه های بازار سایدوی (کم نوسان) قرار دارد.

 

"فیلیپ استریبل"، تحلیلگر ارشد در RJO Futures هم اعتقاد دارد سطح 1240 دلاری و واکنش طلا به این سطح در هفته آینده برای تعیین قیمت آینده طلا مهم است..."استریبل" گفت: " تا زمانی که ما شاهد رشد و تثبیت قیمت در بالای این سطح نباشیم حرکت های قبلی طلا بی فایده است و هر آن امکان دارد قیمت طلا به سادگی به زیر 1200 دلار در هر اونس سقوط کنند."


توضیح اینکه منظور از صعود به بالای سطحی کلیدی، شکستن سطح قیمتی، تثبیت و مشاهده معامله در آن سطح برای مدتی است و نوسانات زود گذر در بازار فتح یک سطح به حساب نمی آید. در واقع ممکن است قیمت کالا (طلا) برای یک و یا دو روز هم در سطحی قیمتی قرار گیرد، اما باید دید عوامل تکنیکال و فاندامنتال از ادامه روند حمایت می کنند یا خیر که در این بین یکی از فاکتور ها برای پیش بینی ادامه روند قیمت تثبیت و ماندن در سطح مورد نظر برای مدتی است.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده