تاریخ: ۲۷ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۰۰:۴۳
بازدید: ۸۸
کد خبر: ۲۲۸۲۷۶
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تامین اجتماعی به سوی سهامداری می‌رود

‌می‌متالز - سرپرست سازمان تامین اجتماعی از پیشنهاد معاونت اقتصادی برای تشکیل کمیته راهبردی مدیریت سرمایه‌گذاری در این سازمان استقبال کرد و گفت: ما قطعا باید از بنگاه‌داری به سوی سهامداری برویم و البته این کار را به نحوی انجام می‌دهیم که در صورت نیاز امکان نقدشوندگی و تامین نقدینگی فوری را داشته باشیم.

به گزارش می‌متالز، میرهاشم موسوی در جلسه‌ای با مدیران حوزه معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری اظهار کرد: در اختیار داشتن ارزیابی دقیق و کارشناسی از شرایط کلان سازمان تامین اجتماعی از ویژگی‌های مثبت و قابل توجه حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری است و باید حوزه اقتصادی و سرمایه‌گذاری را در چارچوب کلان سازمان مورد توجه قرار دهیم. او بر لزوم طراحی برنامه عملیاتی در حوزه مذکور تاکید کرد و گفت: در جلسات کارشناسی باید به درک مشترک از حوزه اقتصادی برسیم و در مدت کوتاهی برنامه عملیاتی دقیقی برای پیشبرد کار‌ها طراحی کنیم.

وی با اشاره به سرعت بالای تحولات اجتماعی که شرایط کار و فعالیت سازمان‌‎ها را تغییر می‌دهد، گفت: باید بتوانیم در برابر این تحولات قدرت تصمیم‌گیری و فعالیت موثر داشته باشیم. عدم قطعیت از دیگر مسائل مهم ناشی از دنیای در حال تحول امروز است و شاهد هستیم که درباره مسائل مختلف مرتبط با حوزه سرمایه‌گذاری و اقتصادی سازمان تامین اجتماعی نیز، دیدگاه‌های مختلفی مطرح است و با ابهام و عدم قطعیت مواجه می‌شویم. این ابهام و عدم قطعیت درباره مفاهیم مختلف مثل اصلاحات پارامتریک و سایر مسائل نیز وجود دارد. او با بیان اینکه تامین اجتماعی در ذات خود سازمانی پیچیده است، گفت: این سازمان علاوه بر وجه اجتماعی دارای کارکرد اقتصادی است که موجب پیچیدگی بیشتر مسائل می‌شود؛ بنابراین ما راهی جز مدیریت و برنامه‌ریزی راهبردی برای تامین اجتماعی نداریم و باید الزامات آن را رعایت کنیم. در چشم‌انداز کلان و راهبردی باید به دنبال رویکردی باشیم که متفاوت با گذشته باشد؛ چرا که ادامه راه گذشته ما را به نتایجی مشابه با وضع موجود می‌رساند که قطعا با وضع مطلوب و قابل قبول فاصله دارد.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی با بیان اینکه هیچ کاری را بدون برنامه‌ریزی پیش نخواهیم برد، اظهار کرد: برنامه‌ریزی ما با مطالعه الگو‌های موفق تامین اجتماعی و با مشارکت بدنه سازمان طراحی می‌شود.

وی با اشاره به تاکید وزیر تعاون مبنی بر مدیریت و نظارت سازمان تامین اجتماعی بر شستا، اظهار کرد: وقتی وزیر محترم تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکید دارد شرکت‌ها با سازمان تامین اجتماعی کار کنند، به این معنی است که شرکت‌های تابعه با حوزه اقتصادی سازمان کار می‌کنند و مدیریت و نظارت بر شرکت‌ها باید توسط این حوزه انجام شود.

موسوی با تاکید بر تفویض اختیارات لازم در این زمینه به حوزه اقتصادی سازمان تامین اجتماعی، گفت: هر اختیاری که در حوزه اقتصادی نیاز باشد، در چارچوب و معیار مشخص به حوزه تخصصی واگذار می‌شود و متناسب با این مسوولیت از دوستان پاسخ می‌خواهیم. نظارت و کنترل نیز براساس شاخص‌هایی انجام خواهد شد که واحد‌های تخصصی اعلام و تبیین می‌کنند.

سرپرست سازمان تامین اجتماعی بر لزوم بررسی راهکار‌های ممکن و قابل اجرا برای تولید خدمت به‌منظور ارائه به ذی‌نفعان و مردم از منابع در اختیار این سازمان تاکید کرد.

مهرداد محقق‌زاده، معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی نیز در این جلسه گزارشی از شرایط موجود و اقدامات و برنامه‌های این معاونت ارائه و اظهار کرد: در سال جاری حوزه سرمایه‌گذاری سازمان تامین اجتماعی حدود ۱۵درصد از منابع مورد نیاز سازمان را تامین می‌کند و طی سال‌های اخیر شاهد افزایش سهم حوزه سرمایه‌گذاری از تامین منابع سازمان بوده‌ایم.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده