تاریخ: ۲۹ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۷:۱۱
بازدید: ۲۷۳
کد خبر: ۲۲۸۶۰۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
با حضور معاون وزیر صمت و رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور

پایگاه واکسیناسیون کارگران شهرک‌های صنعتی شهرستان قدس آغاز به کار کرد

‌می‌متالز - پایگاه واکسیناسیون کارگران شهرک‌های صنعتی شهرستان قدس با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور آغاز به کار کرد.

به گزارش می‌متالز، علی رسولیان در سفر به شهرستان قدس استان تهران که با همراهی رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور انجام شد، پایگاه واکسیناسیون کارگران شهرک‌های صنعتی قدس و گلبرگ را افتتاح کرد.

در این پایگاه تجمیعی که با مصوبه ستاد مدیریت کرونا و هماهنگی سازمان صنعت، معدن و تجارت و شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران در قالب طرح شهید سلیمانی آغاز به کار کرده است، تمامی کارگران و شاغلین واحد‌های تولیدی مستقر در شهرک‌های صنعتی شهرستان قدس بدون هیچ گونه محدودیت سنی واکسینه خواهند شد.

تا کنون با پیگیری‌های صورت گرفته از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، واکسیناسیون عمومی کارکنان شاغل در واحد‌های تولیدی در پایگاه‌های تجمیعی و سیار با اولویت کلانشهرک‌های استان‌ها آغاز شده و پیگیری برای افزایش گستره واکسیناسیون در سایر شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور نیز توسط مدیران شرکت شهرک‌های صنعتی استان‌ها همچنان ادامه دارد.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران همچنین در جریان حضور در شهرک صنعتی قدس، از خط تولید و بخش‌های مختلف دو واحد تولیدی "هنر‌های داخلی کارنو" و "مهندسی کارآ گستر" بازدید کرد.

رسولیان در این بازدیدها، ضمن گفتگو با مدیران و کارشناسان این واحد‌های صنعتی، از نزدیک در جریان توانمندی‌ها، روند فعالیت و مهمترین مسائل و مشکلات آن‌ها قرار گرفت.

واحد صنعتی "هنر‌های داخلی کارنو" طراح و تولید کننده مبلمان و پارتیشن بندی اداری است که در زمینی به مساحت ۵ هزار مترمربع درحال بهره برداری بوده و برای ۸۳ نفر به‌صورت مستقیم فرصت شغلی فراهم کرده است.

واحد صنعتی "مهندسی کارآ گستر" نیز در زمینه طراحی و ساخت انواع قطعات ماشین آلات و قالب‌های صنعتی و تجهیزات جانبی صنایع از جمله قالب‌های پخت تایر و سایر محصولات لاستیکی در زمینی به مساحت ۶ هزار مترمربع به بهره برداری رسیده و برای ۱۷۰ نفر به‌طور مستقیم اشتغالزایی نموده است.

تمام کارگران کشور تا ۳ هفته آینده واکسینه می‌شوند

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت در حاشیه افتتاح پایگاه تجمیعی واکسیناسیون کارگران و بازدید از شهرک صنعتی قدس در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: کار واکسیناسیون کارگران شاغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی کشور آغاز شده است و تا ۳ هفته آینده همه کارگران واکسینه می‌شوند.

علی رسولیان افزود: با توجه به نگاه متعالی وزیر صنعت، معدن و تجارت به وضعیت کارگران، با دستور وی کار واکسیناسیون کارگران در کشور آغاز شده و با ایجاد و افتتاح پایگاه‌های تجمیعی در شهرک‌های صنعتی، تمام کارگران در مرحله تزریق واکسن قرار گرفته‌اند.

وی با اعلام آمادگی برای تأمین نیاز وزارت بهداشت در واکسیناسیون کارگران مراکز صنعتی اضافه کرد: در تمامی شهرک‌ها و نواحی صنعتی امکاناتی که نیاز است را در اختیار وزارت بهداشت قرار می‌دهیم تا شرایط واکسیناسیون کل کارگران تأمین شود.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در سطح کل کشور بیش از ۹۵۰ هزار نفر کارگر شاغل در شهرک‌ها و نواحی صنعتی داریم که همه این کارگران همراه با خانواده واکسینه می‌شوند.

رسولیان بیان کرد: پایگاه‌های تجمیعی واکسیناسیون کارگران در شهرک‌های صنعتی در ۲۱ استان مستقر هستند و بیش از ۷۰ درصد واحد‌های تولیدی کار واکسیناسیون را آغاز کرده‌اند و ظرف سه هفته آینده همه کارگران کشور واکسینه می‌شوند.

وی تصریح کرد: با همکاری بسیج، پایگاه‌های واکسیناسیون در همه استان‌ها درحال افزایش است و در تمام شهرک‌هایی که نیرو‌های کارگری در آن مستقر هستند، امکانات لازم فراهم می‌شود که سرعت واکسیناسیون افزایش پیدا کند.



۱۱۰ مرکز واکسیناسیون توسط سپاه و بسیج در طرح شهید سلیمانی راه اندازی شد

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور نیز به خبرنگاران گفت: در کل کشور تا امروز ۱۱۰ مرکز واکسیناسیون توسط سپاه و بسیج در طرح شهید سلیمانی راه اندازی شده است و بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر از کارگران مراکز تولیدی و صنعتی دُز اول و برخی دُز دوم واکسن را دریافت کرده‌اند.

سردار علی حسین رعیتی فرد افزود: بسیج از اولین روز‌های کرونا پای کار بوده و همواره تلاش کرده است که دغدغه مردم را در روز‌های کرونایی کاهش دهد.

وی اضافه کرد: در طرح شهید سلیمانی با کمک همه نیرو‌های بسیجی و استفاده از ظرفیت‌های سپاه، کار واکسیناسیون در سطح کلی جامعه انجام می‌شود.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور ادامه داد: بسیج کارگری در جهت کمک به جامعه پزشکی در شهرک‌های صنعتی مستقر شده است تا بتوانیم کارگران و کارفرمایان را واکسینه و از دغدغه تولید کنندگان و کارگران کم کنیم.

رعیتی فرد خاطرنشان کرد: ما تلاش داریم تا هفته بسیج، تحت نظر دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزارت بهداشت و حوزه‌های بهداشتی کشور کار واکسینه را تمام کنیم تا از دغدغه و مشکلات مردم کم شود.

وی اظهار داشت: با تلاش‌هایی که دولت در واردات و تولید واکسن داخلی انجام می‌دهد، امیدواریم بحث واکسیناسیون خیلی سریع‌تر پیش برود و بسیج تلاش ویژه‌ای در طرح شهید سلیمانی دارد تا افراد بیشتری واکسینه شوند.

رئیس سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور افزود: همچنین نیازمندی افرادی که تحت تأثیر بیماری کرونا هستند را با کمک‌های حمایتی به آنان و نیز قشر‌های آسیب دیده در بحث بیمار یابی و کنترل انجام می‌دهیم.

رعیتی فرد اضافه کرد: واکسن به‌خوبی وارد کشور می‌شود و تنها مشکل توزیع است. اگر واکسن سریع‌تر توزیع شود، بسیج این آمادگی را دارد که با ایجاد زیرساخت‌ها و ظرفیت‌های بیشتر، بیش از ۵۰۰ مرکز تزریق واکسن را با هماهنگی وزارت بهداشت ایجاد کند.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده