تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۱۳:۴۲
بازدید: ۲۰۷
کد خبر: ۲۲۸۸۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
براساس گزارش انجمن جهانی فولاد؛

افزایش تولید فولاد خام در چین و کاهش آن در ژاپن

می متالز - طبق گزارش انجمن جهانی فولاد، تولید فولاد خام در شصت و چهار کشور در سپتامبر سال جاری معادل 151.7 میلیون تن بود، این میزان تولید نسبت به مدت مشابه در سال گذشته افزایش 4.4 درصدی را به خود دید.
افزایش تولید فولاد خام در چین و کاهش آن در ژاپن

به گزارش می متالز، میزان تولید فولاد خام تا پایان فصل سوم میلادی 1.347 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته 4.7 درصد رشد داشته است. این مدت زمان برای آسیا با افزایش 5.5 درصدی معادل 946.8 میلیون تن تولید فولاد خام و در اروپا با افزایش 1.3 درصدی معادل 128 میلیون تن بوده است. تولید فولاد خام امریکای شمالی نیز در نه ماه اول امسال 89.7 میلیون تن بوده که 3.4 درصد بیشتر از سال قبل محاسبه شده است. همچنین تولید فولاد خام در کشورهای سی آی اس نیز با 1.8 درصد افزایش نسبت به سال پیش، طی نه ماه اول امسال 76.2 میلیون تن بوده است.

تولید این محصول در کشور چین برای ماه سپتامبر 80.8 میلیون تن بوده که 7.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال پیش داشته است ژاپن هم با تولید 8.4 میلیون تنی با 2.4 درصد کاهش مواجه شده است.

در منطقه اروپا، فرانسه 1.3 میلیون تن تولید فولاد خام داشته که نسبت به سپتامبر گذشته 1.4 درصد رشد تولید داشته است. تولید 2.2 میلیون تنی ایتالیا نیز 0.8 درصد از سپتامبر گذشته کمتر بوده، اسپانیا نیز با ثبت 5.1 درصد رشد 1.3 میلیون تن تولید فولاد خام در سپتامبر امسال داشته است.

تولید فولاد خام ترکیه در سپتامبر امسال 2.8 میلیون تن بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 5.9 درصد افت داشته است.

امریکا نیز 7.3 میلیون تن تولید داشت که در مقایسه با سپتامبر گذشته 9.0 درصد افزایش داشته است.

تولید فولاد خام برزیل هم در سپتامبر امسال 3 میلیون تن بوده که 2.5 درصد رشد نسبت به مدت مشابه در سال پیش داشت.

عناوین برگزیده