تاریخ: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۱۳
بازدید: ۲۰۵
کد خبر: ۲۲۸۹۶۱
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

بورس ۴ هزار و ۸۰۰ واحد دیگر اصلاح کرد

‌می‌متالز - شاخص کل بورس تهران امروز چهارشنبه هم ۴ هزار و ۸۳۵ واحد دیگر افت کرد و به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

به گزارش می‌متالز، با وجودی که صبح امروز شاخص کل بورس با سبزپوشی کار خود را شروع کرده بود، ولی در ادامه به تدریج سرخپوش شد و در نهایت با ۴هزار و ۸۳۵ واحد افت (معادل ۰.۳۵ درصد) به یک میلیون و ۳۸۶ هزار و ۴۰۰ واحد رسید.

شاخص قیمت (وزنی-ارزشی) هم یک هزار و ۲۰۷ واحد کاهش داشت و ۳۴۶ هزار و ۱۳۳ واحد شد.

شاخص کل هم وزن نیز با ۶هزار و ۲۳ اصلاح، به ۴۱۵ هزار و ۴۹۵ واحد رسید.

شاخص قیمت هم وزن نیز ۳هزار و ۸۰۱ واحد کاهش داشت و ۲۶۲ هزار و ۱۷۷ واحد شد.

شاخص آزاد شناور با ۶ هزار و ۴۴۷ واحد افت، شاخص بازار اول با ۲هزار و ۵ واحد کاهش و شاخص بازار دوم با ۱۴ هزار و ۵۱۱ واحد اصلاح به ترتیب به یک میلیون و ۷۹۰ هزار و ۵۸۰ واحد، یک میلیون و ۲۴ هزار و ۴۲۷ واحد و ۲ میلیون و ۷۶۴ هزار و ۹۲۱ واحد رسیدند.

شاخص کل فرابورس نیز ۱۵۷ واحد کاهش داشت و ۲۰ هزار و ۵۶۴ واحد شد.

امروز و در بازار بورس تهران ۸ میلیارد و ۳۰ میلیون برگه سهم و حق تقدم به ارزش ۷هزار و ۱۴۴ میلیارد تومان در یک میلیون و ۵۹۲ هزار نوبت معاملاتی خرید و فروش شد. در فرابورس نیز ۴ میلیارد و ۲۵۵ میلیون برگه سهم و اوراق بهادار به ارزش ۱۲ هزار میلیارد تومان در یک میلیون و ۴۱۷ هزار نوبت معاملاتی داد و ستد شد.

بدین ترتیب ارزش معاملات در پایان معاملات امروز بورس و فرابورس به بیش از ۱۹ هزار میلیارد تومان رسید.

بیشترین تاثیر منفی در افت ۴ هزار واحدی شاخص کل مربوط به نماد‌های پارس، شستا و فخوز و بیشترین تاثیر مثبت نیز مربوط به نماد‌های شپنا، شتران، وصندوق و شبندر بود.

نماد‌های پرتراکنش امروز بازار سرمایه هم فسبزوار، کالا، برکت، شستا، شپنا، خودرو و خساپا بودند.

منبع: پایگاه خبری تحلیلی تجارت بین الملل (اگزیم نیوز)

مطالب مرتبط
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد