تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۴۹
بازدید: ۲۷۰
کد خبر: ۲۲۹۳۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

تثبیت طلا تحت تاثیر دلار ضعیف تر

می متالز - امروز سه شنبه – 20 نوامبر و در مبادلات ابتدای بازار تحت تاثیر آمارهای ضعیف تر از حد انتظار اقتصاد آمریکا که به افت دلار منجر شد، همچنین چشم اندار کند شدن رشد اقتصادی جهان بر اساس کامنت های مقامات فدرال رزرو قیمت جهانی طلا توانست در سطوح قیمتی دیروز تثبیت شده و مقاومت کند.
تثبیت طلا تحت تاثیر دلار ضعیف تر

به گزارش می متالز به نقل از رویترز، قیمت طلا در بازار مبادلات تحویل فوری 0.1 درصد افت داشت و به رقم 1222.71 دلار در هر اونس رسید. طلا در ابتدای مبادلات در رقم 1224.12 دلاری قیمت گذاری شده بود.

 

همچنین قیمت طلا در بازار مبادلات آتی آمریکا 0.2 درصد افت داشت و در رقم 1223.5 دلار در هر اونس مبادله می شد.

 

شاخص سهام بازار آسیا در روز سه شنبه در ادامه افت دیشب شاخص بازار وال استریت به دلیل افت شاخص شرکت های  فن آوری کاهش داشت و از طرفی هم آمارهای ضعیف تر از حد انتظار اقتصاد آمریکا باعث کم شدن اعتماد به ارز آمریکایی و افت ارزش آن شد.

 

روز گذشته شاخص ارزش دلار در برابرسبدی از 6 ارز مهم بین المللی به کمترین رقم از 8 نوامبر رسیده بود و در حال حاضر هم در رقم 96.18 واحدی قرار دارد.

 

شاخص احساس سازندگان خانه در آمریکا در مورد روند بازار به پایین ترین سطح یکماه خود در 4 سال و نیم گذشته رسیده است. به گفته یکی از مقامات تاثیر گذار فدرال رزرو این بانک در حالی که شک و تردیدهایی در مورد رشد اقتصادی وجود دارد همچنان در ماه آینده به سیاست افزایش تدریجی نرخ بهره ادامه خواهد داد.

 

فدرال رزرو همچنان انتظار دارد تا نرخ بهره را در ماه آینده افزایش دهد و برای سال بعد هم تعداد افزایش نرخ بهره 3 بار باشد که بر اساس جدیدترین نظرسنجی رویترز در میان اقتصاد دانان در هفته گذشته به وجود آمدن ریسک های مهم این روند را کندتر خواهد کرد و باعث تغییر در این سیاست خواهد شد.

 

شاخص ارزش دلار آمریکا در برابر ارزهای معتبر بین المللی طی هفته گذشته با کاهش 0.43 درصدی روبرو شده است.

 

امروز سه شنبه بانک مرکزی ژاپن متن مذاکرات نشست اخیر خود را منتشر خواهد کرد.

 

"مارک کارنی"، رئیس بانک مرکزی انگلیس نیز سخنرانی مهمی درباره چشم انداز رشد اقتصادی و تورم این کشور در پارلمان خواهد داشت.این اظهارات از آن جهت اهمیت زیادی دارد که نگرانی های زیادی درباره تبعات خروج انگلیس از اتحادیه اروپا وجود دارد.

 

روز دوشنبه "ترزا می"، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که در حالی که برخی از سیاست مداران و قانون گذاران حزب وی سعی در چالش کشیدن برنامه  و همچینین رهبری وی در مورد برگزیت را دارند همچنان به طرح پیشنهادی خود در مورد برگزیت متعهد خواهد ماند و آنرا دنبال خواهد کرد. پیش از این چند مقام عالی رتبه از کابینه می استعفا دادند که وزیر برگزیت یکی از آنها بود.

 

ایتالیا علی رغم مخالف اتحادیه اروپایی با طرح بودجه سال 2019 همچنان این برنامه را دنبال خواهد کرد، اما به اعلام وزیر اقتصاد این کشور، "جیوانی تریا " در روز دوشنبه همچنان گفتگوها ادامه خواهد داشت و پیش از این اتحادیه اروپایی اعلام کرده بود که در صورت پافشاری ایتالیا بر بودجه خود ممکن است تحریم ها و مجازات هایی را برای این کشور در نظر بگیرد.

 

ذخایر صندوق طلای اس پس دی آر گلد تراست 0.16 درصد رشد داشت و در روز دوشنبه به رقم 760.86 تن رسید.

 

روز چهارشنبه قرار است آمارهای دریافت کنندگان بیمه بیکاری و همین طور سفارش کالاهای بادوام در آمریکا منتشر شود. روز پنجشنبه بازارهای مالی آمریکا به علت تعطیلات روز شکرگزاری بسته خواهد بود. همین روز بانک مرکزی اروپا متن مذاکرات نشست اخیر خود را اعلام می کند.

 

بر اساس اعلام وزیر اقتصاد و مالی مسکو، روسیه طی 8 ماه ابتدایی سال 2018  میزان طلای تولیدی خود را 194.23 تن اعلام کرده که از رقم 193.58 تن سال قبل در همین بازه زمانی بالاتر است.

 

همچنین بازارها منتظر اعلام آمار قیمت مصرف کننده آلمان و آمار ساخت خانه های اکتبر آمریکا و آمار مجوز ساخت های ایالات متحده هستند.

 

قیمت طلا در هفته ای که گذشت با رشد بیش از یک درصدی روبرو شد. سرمایه گذاران بین المللی اکنون منتظر روشن شدن مسیر ارزش دلار آمریکا هستند. از سوی دیگر تنش های سیاسی و تجاری در عرصه بین المللی می تواند تاثیر مهمی بر قیمت طلا و سایر کالاهای راهبردی داشته باشد.

 

ادامه روند نزولی شاخص سهام و دلار در بازارهای بین المللی می تواند تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای مکان امن سرمایه گذاری برای طلا داشته باشد.

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده