تاریخ: ۲۹ آبان ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۳:۵۲
بازدید: ۲۰۴
کد خبر: ۲۲۹۴۰
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

اسکوتیا بانک: طلا نمایش را شروع خواهد کرد / نقره در انتظار حرکت برادر بزرگتر

می متالز - با اینکه طلا نتوانست در سطح بهترین قیمت اکتبر (1246 دلار در هر اونس) باقی بماند، اما یک بانک کانادایی (Scotiabank) همچنان حاضر نیست نسبت به فلز زرد قطع امید کند.
اسکوتیا بانک: طلا نمایش را شروع خواهد کرد / نقره در انتظار حرکت برادر بزرگتر

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو و بر اساس گزارش چشم انداز بازار فلزات گرانبهای ماه نوامبر، تحلیلگران "اسکوتیا بانک" به دلیل افزایش ریسک ها در بازارهای اقتصادی و همچنین مشاهده افزایش فشار تورمی پتانسیل رشد قیمت را در طلا می بینند.

 

تحلیلگران این بانک گفته اند: " داده های اقتصادی ضعف کلی را نشان می دهند، از جمله برخی آمارهای آمریکا، همچنین تحت فشار قرار گرفتن زنجیره های اقتصادی از جمله بازارهایی مانند فلزات گرانبها به دلیل ادامه اختلافات تجاری ایالات متحده را هم شاهد هستیم. به نظر می رسد طلا در مقایسه با دیگر بازارها برای  گرفتن نقش مکان امن سرمایه و بازاری ریسک پذیر تر زودتر شروع به فعالیت کرده است. ...در حال حاضر به نظر می رسد برای پول هایی که از بازار سهام و اوراق خارج می شوند طلا مکان خوبی برای سرمایه گذاری خواهد بود."

 

این گزراش در زمانی تهیه شده که قیمت طلای دسامبر توانسته بالای سطح مهم تکنیکال 1220 دلاری قرار بگیرد و در مبادلات قیمتی بین 1233 تا 1225 دلار داشت و تغییر چندانی نسبت به قیمت روز گذشته خود ثبت نکرد. همزمان بازارهای سهام در تلاش برای جلوگیری از افت هستند.

 

همچنین تحلیلگران به این موضوع اشاره دارند که به غیر از نگرانی ها و عدم اطمینان در موضوعات اقتصادی، تنش های ژئوپلتیکی در سطح جهان هم از افزایش فشار تورمی حمایت می کند که این اتفاق می تواند به طلا در مقابل شاخص قدرتمند فعلی دلار کمک کند.

 

اسکوتیا بانک اشاره دارد : "به طور کلی قیمت طلا و دلار در ماه اکتبر روند قدرتمندی داشتند بنابراین ادامه قدرت گرفتن بیشتر دلار نمی تواند یک عامل تاثیر گذار خیلی قوی باشد، چراکه قیمت های حال حاضر طلا هم رقم هایی پایینی محسوب می شوند. ( دلار تاثیر خیلی چشمگیری در افت نخواهد داشت)...ما در گزارش فلزات اکتبر اعلام کردیم که ممکن است خیلی از زمان گردش بازار دور نباشیم – و شاید الان آن زمان باشد."

 

همچنین این تحلیلگران اعتقاد دارند که زمان های جدیدی که برای افزایش قیمت طلا فرا خواهد رسید همچنین می توانند باعث نفس کشیدن نقره ای باشند که در حال حاضر با کمبود تقاضا در بازار رو به رو است. نسبت قیمت طلا به نقره نزدیک به بیشترین سطح 25 ساله قرار دارد و در رقم 84.82 واحدی است.

 

تحلیلگران این بانک اشاره دارند که نگرانی ها در مورد روند اقتصاد جهان باعث کاهش تقاضای صنعتی فلز خاکستری شده است.

 

"اسکوتیا بانک" می افزاید: "طلا باید بر میزان رشد خود اضافه کند و سرمایه گذاران هم به بازار بر خواهند گشت. بعد از این اتفاق ممکن است حتی نقره نمایش بهتری از طلا داشته باشد چراکه به شکل تاریخی نقره در هنگام نوسان های قیمتی روندی چشمگیرتر نسبت به طلا داشته است."

منبع: طلا نیوز
عناوین برگزیده