تاریخ: ۱۰ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۳:۰۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۳۰۳۷۳
سرویس خبر : زمین شناسی
در ۶ ماهه نخست سالجاری

۱۲ فقره گواهی اکتشاف معدن در هرمزگان صادر شد

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان گفت: ۱۲ فقره گواهی کشف معدن با مساحت حدود ۱۳.۶۹ کیلومتر مربع و ذخیره افزون بر ۶۹ میلیون تن در ۶ ماهه نخست سالجاری در این استان صادر شده است.

به گزارش می‌متالز، خلیل قاسمی روز شنبه با اعلام این خبر افزود: همچنین از ابتدای سالجاری تا پایان شهریورماه سالجاری۱۷ فقره پروانه اکتشاف معدن و ۵۷ فقره مجوز برداشت شن و ماسه و خاک رس در استان هرمزگان صادر شده است.
وی با تاکید بر اینکه مزیت‌های معدنی خدادادی در هرمزگان، قابلیت و فرصت سرمایه گذاری در معادن استان را فراهم ساخته و نیازمند توجه بیش از پیش به این بخش مهم و تأثیرگذار اقتصادی است، ادامه داد: ایجاد و راه اندازی واحد‌های فرآوری، توسعه و تکمیل چرخه و زنجیره‌های بعدی معادن و صنایع پایین دستی، زمینه ایجاد اشتغال پایدار را تحقق می‌بخشد.
رییس سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان، پیش بینی تمهید‌های لازم براساس برنامه‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت در خصوص جذب سرمایه در بخش صنایع معدنی را یکی از مهم‌ترین اولویت‌های امسال دانست و خاطرنشان کرد: تنوع محصولات معدنی ویژگی عمده معادن استان بوده و تحقق نهضت کاهش خام فروشی براساس منویات رهبرمعظم انقلاب در سرلوحه برنامه‌های این سازمان قرار دارد.
وی در پایان یادآورشد ّ توسعه معادن و صنایع معدنی یکی از محوری‌ترین برنامه‌های سازمان صنعت، معدن وتجارت هرمزگان در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها است.
هرمزگان دارای ۲۱ نوع ماده معدنی است که ذخیره قطعی معادن استان هم اکنون یک میلیون و ۵۵۸ هزار تُن است.

منبع: خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) هرمزگان

عناوین برگزیده