تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۲:۰۶
بازدید: ۱۴۵
کد خبر: ۲۳۰۴۶۶
سرویس خبر : صنایع کوچک

ثبت سفارش لوازم خانگی خارجی تکذیب شد

میی متالز - مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت انتشار برخی شایعات درخصوص ثبت سفارش و به دنبال آن واردات لوازم خانگی خارجی را تکذیب کرد و گفت: از سال ۱۳۹۷ هیچ گونه ثبت سفارشی در لوازم خانگی کره‌ای و خارجی نداشته ایم.

به گزارش می‌متالز، سعید عباسپور با بیان این مطلب، افزود: دولت دوازدهم در سال ۹۷ بمنظور حمایت از تولید کالای داخلی، جلوگیری از تشدید قیمت ارز و تعادل بخشی و کنترل مصارف ارزی نسبت به گروه بندی کالا‌های وارداتی اقدام کرد و ثبت سفارش بسیاری از این اقلام و کالا‌ها ممنوع اعلام شد.

وی در این خصوص اضافه کرد: بر اساس همین تصمیمات گرفته شده، ثبت سفارش لوازم خانگی از جمله انواع یخچال، ماشین لباسشویی و... از سال ۱۳۹۷ تاکنون ممنوع بوده است.

مدیر کل دفتر مقررات صادرات و واردات وزارت صمت همچنین تأکید کرد: ممنوعیت واردات لوازم خانگی خارجی از جمله کره‌ای در جهت حمایت حداکثری از تولید داخل مورد تاکید حاکمیت بوده و بر همین اساس این محدودیت‌ها در حوزه ثبت سفارش گروه کالا‌های مورد نظر همچنان تداوم دارد.

عباسپور در پایان ضمن اشاره با این موضوع که وظیفه وزارت صمت در بحث واردات صرفا ثبت سفارش است و از سال ۹۷ تاکنون هیچ گونه ثبت سفارشی در حوزه لوازم خانگی مورد اشاره نداشته است تصریح کرد: تحریم‌ها و خروج شرکت‌های لوازم خانگی خارجی باعث شد تا شرکت‌های داخلی به دنبال توسعه داخلی سازی قطعات و شرکت‌های جایگزین بین المللی بروند، برای تحقق این موضوع اطمینان از حمایت‌های دولت ضروری است که در همین راستا وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز هیچ گونه برنامه‌ای برای حضور برند‌های خارجی در صنعت لوازم خانگی کشور ندارد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

عناوین برگزیده