تاریخ: ۱۱ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۳:۴۰
بازدید: ۱۸۰
کد خبر: ۲۳۰۴۹۸
سرویس خبر : معادن و مواد معدنی

خرید مشتریان خرد با راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان تسهیل می‌شود

‌می‌متالز - مدیر نظارت بر عملیات و بازار بورس کالای ایران با بیان اینکه با راه‌اندازی معاملات گواهی سپرده سیمان، بخشی از نیاز مشتریان از این بستر تامین می‌شود، گفت: در بستر گواهی سپرده کالایی بخشی از مشکلات خریداران خرد سیمان در قالب قبض انبار و گواهی سپرده رفع می‌شود، به طوری که شرایط مجزایی برای خریداران خرد در نظر گرفته خواهد شد.

به گزارش می‌متالز، در همین راستا وزارت صمت اقدام به دسته‌بندی مشتریان کرده و قرار شده است که پروژه ها، خریداران عمده و خرد از یکدیگر جدا شوند تا بتوانند بر اساس برنامه‌ها و با شرایط بهتری سیمان خود را تهیه کنند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، مدیر نظارت بر عملیات و بازار بورس کالای ایران درباره مشکلات موجود برای خرید عمده سیمان از بورس کالا نظیر زمان تحویل و حمل‌ونقل بیان کرد: اگر در تحویل سیمان و زمان آن مشکل و تاخیری باشد، طبق قوانین بورس کالا، خریداران می‌توانند شکایت کنند و اگر حقی تضییع شده باشد، نسبت به احقاق آن اقدام می‌شود. سید جواد جهرمی ادامه داد: در خصوص سایر موارد باید گفت، حداقل مقدار سیمان معامله‌شده ۱۰ تن است و شرکت‌ها در حال حاضر کمتر از ۱۰تن نمی‌توانند بارگیری و تحویل داشته باشند. هرچند با توجه به پیشنهاد‌هایی که شده، ممکن است بخشی از معاملات خرد سیمان به بستر گواهی سپرده کالایی منتقل شود. در این خصوص بحث پذیرش انبار‌ها در برنامه قرار گرفته است و در صورتی که انبار‌ها پذیرش شوند و معاملات به آن بستر منتقل شود، بخشی از نیاز‌های خرد سیمان از این بخش تامین خواهد شد. مدیر نظارت بر عملیات و بازار بورس کالای ایران افزود: مصالح‌فروش‌هایی که به صورت خرد سیمان می‌فروختند، همچنان به فعالیتشان ادامه می‌دهند؛ یعنی از بورس کالا خریداری می‌کنند و به مصرف‌کننده نهایی می‌فروشند و این بستر وجود خواهد داشت.

جهرمی اظهار کرد: امید است در بستر گواهی سپرده کالایی بخشی از مشکلات خریداران خرد سیمان در قالب قبض انبار و گواهی سپرده رفع شود، به طوری که شرایط مجزایی برای خریداران خرد در نظر گرفته خواهد شد. در همین راستا وزارت صمت اقدام به دسته‌بندی مشتریان کرده و قرار است، پروژه ها، خریداران عمده و خرد از یکدیگر جدا شوند تا بتوانند بر اساس برنامه‌ها سیمان خود را تهیه کنند.

منبع: دنیای اقتصاد

عناوین برگزیده