تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۲
بازدید: ۱۳۸
کد خبر: ۲۳۰۸۵۵
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

تشکیل کمیته رصد برای کمک به واحد‌های تولیدی مشکل‌دار استان سمنان

‌می‌متالز - رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان از تشکیل کمیته رصد مصوبات واحد‌های تولیدی مشکل‌دار در اولین نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان با حضور استاندار جدید خبر داد.

به گزارش می‌متالز، علی تشنه دل در سیصد و هشتمین جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان که در استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در سال ۱۴۰۰ در قالب ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان، مشکلات ۷۲ واحد تولیدی و صنعتی بررسی شد و برای رفع مشکلات این واحدها، ۱۲۸ مصوبه در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تاکنون ۵۵ درصد مصوبات در راستای رفع مشکلات واحد‌های تولیدی مشکل دار، اجرایی شده که انشالله مابقی نیز به صورت جدی پیگیری خواهد شد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان در همین راستا از تشکیل کمیته‌ای تحت عنوان کمیته رصد مصوبات واحد‌های تولیدی مشکل دار خبر داد و گفت: باید برای رفع مشکلات این واحد‌ها برنامه ریزی شود.

وی با بیان اینکه تاکنون به صورت جدی از استقرار صنایع آب بَر در استان جلوگیری کردیم افزود: نبود برخی زیرساخت‌ها و از جمله کمبود منابع آبی، از موانع جدی و مشکل مهم توسعه صنعت در استان است. همچنین برق واحد‌های صنعتی نیز از دیگر مباحثی است که باید برای آینده تمهیدات جدی اندیشیده شود.

رئیس صنعت معدن و تجارت استان ادامه داد: رفع تعهدات ارزی برخی از واحد‌های صادرات محور، تخصیص ارز از سوی بانک مرزی و تعرفه‌های جدید گاز از دیگر چالش‌های پیش روی حوزه صنعت است.

وی افزود: بر اساس گزارش ها، در سال ۱۴۰۰ تاکنون در بحث تسهیلات رونق تولید، در مجموع ۳۹۹ طرح به مبلغ ۳۹ هزار و ۵۷ میلیارد ریال به بانک‌های عامل معرفی شدند.

تشنه‌دل با بیان اینکه تاکنون ۲۵۱ فقره تسهیلات به ارزش اعتباری ۸ هزار و ۴۷۵ میلیارد ریال توسط بانک‌های عامل پرداخت شده است خاطرنشان کرد: همچنین ۱۴۸ پرونده با اعتباری بالغ بر ۳۰ هزار و ۵۸۲ میلیارد ریال، توسط بانک‌های عامل در دست بررسی است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده