تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۱:۴۶
بازدید: ۲۶۳
کد خبر: ۲۳۰۸۵۷
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت

الزام دستگاه‌های اجرایی به ثبت اطلاعات در سامانه ستاد ایران

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل گفت: تمامی دستگاه‌های اجرایی استان اردبیل موظفند اطلاعات خود را در انجام معاملات در سامانه ستاد ایران به ثبت برسانند.

به گزارش می‌متالز، رامین صادقی با حضور استودیو خبر صدا و سیمای مرکز استان گفت: با تصویب هیات دولت و در قالب ستاد تدارکات الکترونیکی قرار است مشخصات دستگاه‌های اجرایی در انجام معاملات و سایر فعالیت‌ها در این سامانه به ثبت رسیده و کار‌ها بر اساس یک روند قانونی به پیش برود.
وی تصریح کرد: با گذشت چهار سال هنوز برخی از دستگاه‌های اجرایی به عضویت این سامانه در نیامدند که ضروری است به سرعت زمینه عضویت در این سامانه فراهم آمده و تمامی معاملات دستگاه‌های اجرایی اعم از خرید، مزایده یا مناقصه و سایر فعالیت‌ها در این سامانه به ثبت برسد.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل در ادامه افزود: شعبه سامانه ستاد ایران در استان اردبیل مستقر شده تا دستگاه‌های اجرایی دولتی با ورود به این سامانه بتوانند از خدمات مختلف ارائه شده بهره برده و نیاز‌های خود را از طریق ثبت اطلاعات در این سامانه به شکل مزایده، مناقصه با نوع اقلام درخواستی خریداری و تأمین کنند.
صادقی یادآور شد: با ثبت اطلاعات، دستگاه‌های استانی دیگر نیازی به ثبت اطلاعات ادارات شهرستانی نیست و از همین طریق می‌توان تمامی کار‌های مالی و اعتباری را از طریق این سامانه انجام داد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: این سامانه متعلق به دستگاه‌های اجرایی دولتی است و شامل دستگاه‌های غیردولتی و یا نظامی و نظارتی نمی‌شود و شایسته است برای پایش و کنترل دقیق تمامی دستگاه‌های دولتی در این سامانه عضو شوند.
صادقی اطلاع‌رسانی دقیق در این زمینه را به ذیحسابی‌ها در جلوگیری از هرگونه ثبت اطلاعات خرید به شکل دستی یادآور شد و اضافه کرد: ذیحساب‌ها موظفند تا دستگاه‌های اجرایی که خارج از این سامانه خرید انجام می‌دهند فاکتور آن‌ها را تأیید نکرده و مراحل قانونی را به دستگاه‌های اجرایی یادآور شوند.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل بیان کرد: بر اساس این سامانه قرار است ثبت اطلاعات و تمامی معاملات مالی به صورت دقیق رصد شده تا جلوی تخلفات احتمالی در همان مراحل اولیه گرفته شود.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده