تاریخ: ۰۱ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۲:۰۸
بازدید: ۲۷۸
کد خبر: ۲۳۰۸۸
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

آیا طلا کف قیمت را پیدا کرده است؟

می متالز - قیمت اونس طلا توانسته بالای میانگین قیمت 50 روزه و 100 روزه و همچنین سطح مهم قیمتی 1218 دلار، سطح اصلاح ( 618 درصد فیبوناچی) برسد. سطح 1218 دلاری بر اساس اطلاعات زیادی که از دسامبر 2016 زمانی که طلا در سطح 1124 قرار داشت تا زمانی که بالاترین قیمت چندین ساله، یعنی 1369 دلار در آوریل رسید استخراج شده است.
آیا طلا کف قیمت را پیدا کرده است؟

به گزارش می متالز، طلا روز گذشته بالاترین سطح قیمت 2 هفته ای را ثبت کرد و در بازار امروز هم طلای دسامبر در سطح 1227.9 دلاری قرار دارد. این جهش های اخیر طلا نتوانست فلز زرد را از میانگین قیمت مبادلاتی که از اگوست گرفتار آن است رها کند. (1180 الی 1240 دلار در هر اونس)

 

گری واگنر، تحلیلگر بازار طلا اعتقاد دارد واکنش های اخیر اولین قدم های طلا برای نشان دادن این موضوع است که کف قیمیت مشخص شده است و اگر این گونه باشد طلا تا 1250 دلار در هر اونس صعود خواهد کرد.

 

در 16 نوامبر قیمت طلا در میانگین قیمت 50 روز آغاز به کار کرد و بالای میانگین قیمت 100 روزه بسته شد. همچنین طلا توانست سطح مقاومتی پیشین، 1218 دلار را نیز پشت سر بگذارد. برای بسیاری از تحلیلگران و مبادله گران سطح قیمیت وجود دارد که طلا نباید از آن پایین تر قرار گیرد و آن سطح 1200 دلاری است. واقعیت این است که طلا روز سه شنبه – 13 نوامبر به پایین این سطح افت کرد و رقم 1199 دلار را ثبت کرد و البته بعد از آن دوباره توانست در روند صعودی قرار گیرد. از آن زمان تا به حال فلز زرد توانسته رشد 25 دلاری را ثبت کند.

 

اغلب افزایش قیمت طلا در روز گذشته و امروز تحت تاثیر افت نسبی شاخص دلار آمریکا اتفاق افتاده است. ضعف بیشتر در شاخص دلار اصلی ترین کاتالیزور برای برگرداندن طلا به روز های افتخار و درخشش است. ما شاهد این اتفاق خواهیم بود اگر فدرال رزرو در ماه دسامبر نرخ بهره را افزایش ندهد.

 

واقعیت این است که از 8 نوامبر بازار سهام آمریکا در مسیر افت قرار داشته اند و برخی داده های آماری ضعیف می تواند باعث شود فدرال رزرو نظر خود را برای افزایش نرخ بهره برای چهارمین بار در سال جاری تغییر داده و نرخ را بالاتر نبرد.

 

 

در مسیر پیش روی طلا و در صورت افت قیمت  میانگین 62 روزه تا 5 روزه (1217 تا 1221 دلار) از طلا حمایت خواهند کرد و در صورت شکسته شدن این سطوح حمایتی این وظیفه را 1213 دلار در هر اونس به عهده خواهد گرفت.

 

همچنین علی رغم صعود طلا بالای 1227 دلار در مبادلات دیروز و در مبادلات ابتدایی امروز، این سطح تا زمان تثبیت مشخص همچنان سطح مقاوتی در برابر طلا است. در سناریوی خوش بینانه صعود قیمت تا سطح 1230 دلار است. همانند روز گذشته چشم انداز مثبتی پیش روی طلا قرار دارد اما در صورت شکستن میانگین‌های کوتاه و میان مدت به سمت پایین، فشار فروش افزایش ملموسی خواهد یافت.

منبع: طلا نیوز
مطالب مرتبط
عناوین برگزیده