تاریخ: ۰۲ آذر ۱۳۹۷ ، ساعت ۲۱:۲۰
بازدید: ۲۴۱
کد خبر: ۲۳۱۰۳
سرویس خبر : فلزات غیرآهنی

طلا باید بالاتر از 1240 دلار تثبیت شود تا سیگنال خرید داشته باشد

می متالز - یک تحلیلگر برجسته اقتصادی بر این باور است که هنوز خیلی زود است که بگوییم روند صعودی قیمت جهانی طلا آغاز شده است.
طلا باید بالاتر از 1240 دلار تثبیت شود تا سیگنال خرید داشته باشد

به گزارش می متالز به نقل از کیتکو نیوز، گرگ هارمون تحلیلگر ارشد موسسه دراگون فلای کاپیتال تاکید کرد: در حالی که طلا هنوز برای حفظ سطح حمایتی 1220 دلاری تلاش زیادی می کند، نمی توان با قاطعیت گفت که روند صعودی قیمت این فلز گرانبها آغاز شده است.

بر اساس این گزارش وی افزود: به نظر من هنوز سیگنال خرید طلا در شرایط کنونی صادر نشده است. طلا باید بالاتر از سطح مقاومتی 1240 دلاری تثبیت شود تا بتوان گفت خرید آن منطقی است.

این تحلیلگر اقتصادی اظهار داشت: قیمت طلا در شرایط کنونی تحت تاثیر نوسانات ارزش دلار، سیاست های پولی و نرخ بهره فدرال رزرو آمریکا و سایر بانک های مرکزی بزرگ جهان قرار گرفته است.

پیش بینی می شود فدرال رزرو در نشست دسامبر نیز نرخ بهره را افزایش دهد. نظرسنجی موسسه سی ام ئی حاکی است که فدرال رزرو آمریکا احتمالا سال آینده نیز 2 بار دیگر نرخ بهره را افزایش می دهد.

کاهش شاخص سهام در بازارهای بین المللی نیز می تواند عامل مهمی برای افزایش قیمت طلا در ماه های آینده باشد.

وی در پایان گفت: اگر طلا بتواند بالاتر از سطح 1240 دلاری تثبیت شود، سطح مقاومتی بعدی 1300 دلار خواهد بود.

منبع: سایت طلا
عناوین برگزیده
محمدیاسر طیب‌نیا، مدیرعامل فولاد مبارکه در آیین امضای فاز اول قرارداد‌های احداث کارخانه تبدیل هماتیت به مگنتیت به روش RHF و پایلوت توسعه فناوری استحصال معادن کم‌عیار به روش بستر سیال (SMR):

فولاد مبارکه در حوزه تکنولوژی‌ها و فناوری‌های نوین می‌تواند یک دنبال‌کننده هوشمند باشد