تاریخ: ۱۴ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۱۶:۳۱
بازدید: ۱۴۶
کد خبر: ۲۳۱۳۴۲
سرویس خبر : آهن و فولاد
در ۵ ماهه نخست امسال رخ داد؛

رشد منفی ۱۸ درصدی در مصرف ظاهری مقاطع تخت فولادی/ بیشترین کاهش مصرف متعلق به ورق گرم است

‌می‌متالز - مصرف ظاهری کل مقاطع تخت فولادی شامل ورق گرم، ورق سرد، ورق پوشش‌دار با رشد منفی ۱۸ درصدی در ۵ ماهه نخست امسال مواجه شد که بیشترین کاهش مصرف مربوط به ورق گرم با کاهش ۲۰ درصدی بوده است.

به گزارش می‌متالز، اطلاعات منتشر شده از سوی انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران نشان می‌دهد که میزان مصرف ورق گرم در ۵ ماهه نخست سال ۹۹ برابر با ۳۸۴۷ هزار تن بوده که در ۵ ماهه امسال به ۳۰۷۰ هزار تن رسیده و ۲۰ درصد افت کرده است.

مقدار مصرف ظاهری ورق سرد نیز در ۵ ماهه نخست امسال نیز با رشد منفی ۴ درصدی همراه شده و از ۱۲۱۰ هزار تن در ۵ ماهه نخست سال گذشته به ۱۱۶۱ هزار تن در ۵ ماهه نخست امسال رسیده است.

ورق پوشش‌دار نیز به عنوان یکی از محصولات مهم و استراتژیک در صنعت کشور که خوراک صنایع پایین‌دستی همچون لوازم خانگی و خودرو است، با رشد منفی ۴ درصدی در مصرف ظاهری مواجه شده چراکه میزان مصرف از ۵۷۷ هزار تن در ۵ ماهه ۹۹ به ۵۵۳ هزارتن در ۵ ماهه ۱۴۰۰ رسیده است.

در این میان بازهم می‌توان گفت، رکود به وجود آمده در صنایع پایین‌دستی صنعت فولاد، همچنین افزایش قیمت انواع ورق فولادی که تابعی از قیمت‌های جهانی است، دلیل کاهش مصرف است.

به طور کلی میزان مصرف کل محصولات فولادی اعم از مقاطع تخت فولادی و مقاطع طویل فولادی در ۵ ماهه نخست امسال با رشد منفی ۱۹ درصدی مواجه شده است.

منبع: پایگاه خبری – تحلیلی ایراسین

عناوین برگزیده