تاریخ: ۱۸ مهر ۱۴۰۰ ، ساعت ۲۲:۳۷
بازدید: ۱۶۳
کد خبر: ۲۳۱۳۴۸
سرویس خبر : اقتصاد و تجارت
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان:

۹۵ درصد ارز حاصل از صادرات در استان اصفهان بازگشته است

‌می‌متالز - رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان، گفت: ۹۵ درصد ارز حاصل از صادرات در استان در سالجاری بازگشت شده و این استان در این زمینه رتبه دوم کشوری را به خود اختصاص داده است.

به گزارش می‌متالز، ایرج موفق ضمن بیان این مطلب افزود: بازگشت ارز و تعهد ارزی صادرکنندگان استان اصفهان با کمک ویژه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی و با همکاری سازمان صمت اصفهان انجام شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت اصفهان با بیان اینکه حجم صادرات سال گذشته از این استان بیش از ۲ میلیارد دلار بوده است ابراز امیدواری کرد که در سالجاری نیز بتوانیم افزایش قابل توجهی را در حجم صادرات استان داشته باشیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه وضعیت امسال استان اصفهان نسبت به سال گذشته در بخش صادرات کالا رشد قابل توجهی داشته است افزود: به‌دنبال آن هستیم که میز‌های توسعه صادرات ملی را که مسوولیت ۱۰ میز را استان اصفهان برعهده دارد افزایش و وضعیت را به سمت پیشرفت بیشتر و بهتر صنایع سوق دهیم.

موفق خاطرنشان کرد: در این راستا با کمک بخش خصوصی، تشکل‌ها و انجمن‌های صنایع، اتاق بازرگانی، خانه صنعت و معدن، اتاق اصناف و تعاون به‌دنبال آن هستیم که شرایط را برای فعالیت همه کارآفرینان، صنعتگران، معدنکاران و تاجران روان‌تر کنیم.

وی خاطرنشان کرد: حدود پنج هزار طرح در دست اجرا در این استان وجود دارد که برای تامین، تکمیل و تعمیر ماشین آلات خود نیاز به تسهیلات بانکی دارند.

موفق با بیان اینکه از بانک‌ها تقاضا داریم که سرمایه ثابت طرح‌ها را تامین کنند افزود: بیش از ۲ هزار و ۵۰ طرح بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در استان اصفهان وجود دارد که مراحل خرید زمین، دیواری کشی، احداث سوله و برق، آب و گاز نصب شده و برای خرید ماشین آلات نیازمند وام هستند.

وی با اشاره به نامگذاری سال ۱۴۰۰ با عنوان "تولید؛ پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها" تاکید کرد: پیگیری‌های لازم برای ورود این طرح‌ها به مدار تولید با رعایت ملاحظات زیست محیطی در حال انجام است.

بنا بر این گزارش گمرک استان اصفهان اعلام کرده است که درنیمه نخست ۱۴۰۰ تشریفات صادرات۱۳ هزار و ۶۹۳ فقره اظهارنامه به وزن یک میلیون و ۶۴ هزار و ۶۸۰ تن کالا به ارزش ۶۰۲ میلیون و ۳۳۵ هزار دلار، در پنج گمرک استان اصفهان انجام پذیرفته است که در مقایسه با سال قبل از نظر تعداد ۲۷ درصد، از حیث وزن ۲۹ درصد واز لحاظ ارزش ۷۲ درصد رشد داشته است.

منبع: شاتانیوز

عناوین برگزیده